رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نقدعلی با بیان این‌که رسیدن به رشد تولید و مهار تورم کار یک‌ساله نیست، گفت که مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد برنامه‌های دولت برای تحقق شعار سال را با فوریت بررسی و تصویب کند.

به گزارش مرور نیوز، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نقدعلی اظهار کرد: شب گذشته مقام معظم رهبری فرمایشاتی داشتند که همه ما توفیق حضور در آن جلسه را داشتیم و شنیدیم؛ توقع حضرت آقا از من و شما و مجلس و دولت این است که به جای بیانیه دادن و صحبت کردن کارمان را انجام دهیم و این روشن و قطعی است.

وی گفت: مقام معظم رهبری دیروز درباره موضوع مهار تورم و رشد تولید بیاناتی را داشتند، بنده هم در محضر ایشان صحبت‌هایی را مطرح کردم که ناظر به توضیحات ایشان در روز اول فروردین‌ماه بود. حتی گفته شد که باید مجلس شورای اسلامی و دولت بدانند که مهار تورم و رشد تولید کار یک‌ساله نیست و باید در برنامه هفتم قید شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر این اساس مجلس آمادگی دارد که برنامه‌های دولت را با فوریت در مجلس بررسی و تصویب کند؛ بعد شما می‌گویید که امروز بیانیه صادر کنید.

نقدعلی: مجلس باید حرکت ویژه‌ای در عرصه اقتصاد و حجاب انجام دهد

محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر در تذکرش با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر انقلاب رهنمودهای اساسی را به خصوص در بحث اقتصادی بیان کردند، ایشان همانند کارشناس خبره و دارای کوه تجربیات نظراتشان را برای قوای سه‌گانه مطرح کردند. انتظار می‌رفت که صبح امروز آقای قالیباف در نطق ابتدایی شروع جلسه اشاره‌ای به بیانات رهبری می‌کرد.

وی خطاب به قالیباف گفت: شما به عنوان یک سرباز بر سر خط هستید همانطور که ما هم سرباز هستیم و باید همه فرمایشات رهبری را اجرایی کنیم پیشنهاد می‌کنم بیانیه‌ای صادر کنید مبنی بر این‌که آماده اجرای فرمایشات رهبری به خصوص در تحقق شعار سال هستیم و مهار تورم و رشد تولید را به مرحله اجرا در بیاوریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های قالیباف در جلسه رهبری با مسئولان نظام گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی نطق خوبی داشت انتظار می‌رفت امروز هم در نطق ابتدایی در مجلس برای اجرای منویات رهبری اعلام آمادگی می‌کرد؛ تاکیدات رهبری بر همکاری همه قوا برای رفع آلام مردم و کاهش تورم بود نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمادگی برای پیاده کردن منویات رهبری را در راستای مهار تورم و رشد تولید دارند و این‌که در بحث فرهنگی و حجاب هم به فرمایشات رهبری عمل کنیم.

نقدعلی در پایان اظهار کرد: رهبری در عرصه اقتصاد و فرهنگ و حجاب تاکیداتی داشتند، مجلس شورای اسلامی باید حرکت ویژه‌ای برای پیاده کردن آن انجام دهد.