مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس با شعار محوری « فلسطین محور وحدت جهان اسلام ؛ قدس در آستانه آزادی » در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز، مردم روزه‌دارتهرانی از ساعت ۱۰ صبح امروز؛ ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ مصادف با بیست و سوم رمضان  ۱۴۴۴ از مسیرهای تعیین شده، همراه با سایر شهرهای کشور با حضور در راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس را گرامی داشته‌اند.

سخنران راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۲ محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی است.

در راهپیمایی روز قدس امسال علاوه بر حضور مردم مومن و روزه دار، جمعی از پیروان ادیان الهی ( کلیمیان، ارامنه، آشوری‌ها و زرتشتیان) به همراه رهبران دینی خود حضور خواهند داشت.

روز قدس ۱۴۰۲  2

بزرگداشت روز جهانی قدس امسال در شرایطی صورت خواهد گرفت که موج همه گیری کرونا نسبت به سال‌های اخیر در ایران و دیگر کشورها فروکش کرده و ملت‌های مسلمان ، حق طلب و آزاده جهان بار دیگر این فرصت را خواهند داشت تا وحدت و همدلی در مقابل اشغالگران صهیونیستی و حامیان مستکبر آنان را نشان داده و آزادی قدس شریف و سرزمین فلسطین را فریاد زنند.

همانگونه که رئیس ستاد انتفاضه و راهپیمایی روز قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به دستاوردهای راهبردی و تعیین‌کننده اخیر مقاومت اسلامی فلسطین برابر رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی گفته است؛ امروز بیش از هر زمانی شاهد وحدت ، هماهنگی و هم‌افزایی گروههای مبارز فلسطینی و نیز شکل‌گیری جبهه یکپارچه ضد صهیونیستی از جنوب لبنان و جولان سوریه تا غزه و کرانه باختری هستیم که در مدت کوتاهی نتایج و پیامدهای آن رژیم صهیونیستی را با چالش سهمگینی مواجه ساخته است.

بیش از ۴۰۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی راهپیمایی روز قدس را پوشش خبری و رسانه‌ای می‌دهند. از این تعداد ، بیش از ۱۵۰ نفر از عوامل رسانه‌های خارجی مراسم را در سراسر کشور پوشش خبری دادند.

راهپیمایان دوستدار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عکس آن شهید را به همراه داشتند و با تکان دادن پرچم ایران در دست‌هایشان شعارهایی از جمله « مرگ بر آمریکا»، « مرگ بر اسراییل» و ... سر دادند.

 

روز قدس ۱۴۰۲ 4پرچم حزب الله لبنان و نیروی مقاومت  و عکس شهدای فلسطینی در دست شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در تهران مشهود بود.

پرچم فلسطین نیز در مسیر راهپیمایی روز قدس توسط نیروهای بسیج و مردمی برافراشته شده بود. عده‌ای از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس در تهران نیز پرچم فلسطین را در مسیری از راهپیمایی همراه می‌بردند.

 

هم‌چنین نونهالان در حاشیه راهپیمایی برای پیوستن به جمع حاضر و خواندن سرود آماده می‌شدند.

روز قدس ۱۴۰۲

برخی دست نوشته‌هایی با مضامین « تل آویو تل آویو ما داریم میاییم»، « در آن‌جایی که فکرش را هم نمی‌کنید ما در نزدیک شما هستیم» و ...  در دست داشتند و برخی نیز صورتک‌های کاریکاتوری از شخصیت های ضد مقاومت را نمایش می‌دادند.

اجرای تعزیه جنگ خندق در خیابان انقلاب تهران از جمله فعالیت‌های غرفه‌های تعبیه شده در حاشیه راهپیمایی روز قدس بود.

برخی از تجهیزات و خودروهای نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در میدان فلسطین تهران به نمایش درآمد.