سفارت ایران در آنکارا ادعای یکی از نشریات ترکیه درباره برگزاری ضیافت‌های افطار سفارت ایران را «بی اساس و دروغ محض» خواند.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از روزنامه آیدینلیک ترکیه، در پی مطالب منتشر شده در روزنامه ینی شفق که در آن از دیدارها و برنامه‌های سفارت ایران در این کشور در ماه رمضان انتقاد شده و ادعایی درباره دعوت از برخی گروه‌ها و جریانات در این مهمانی‌ها مطرح شده بود، سفارت ایران در بیانیه‌ای گفت: آنچه روزنامه ینی شفق به سفیر جمهوری اسلامی ایران نسبت داده است، تماما بی‌اساس و دروغ محض است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در هیچ یک از این ضیافت‌های افطار که به رسم هر ساله برگزار می‌شوند، درباره چنین مسائلی بحثی انجام نگرفت و حتی اشاره‌ای هم به آن‌ها نشد.نگرش و رفتار جمهوری اسلامی ایران، همواره احترام به اصول دموکراسی در ترکیه و مداخله نکردن در امور داخلی یک کشور دوست و برادر بوده است.

سفارت ایران در آنکارا در ادامه بیان کرد: درباره موضوع سوریه، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه از شرکای روند صلح آستانه هستند. اخیرا، ابتکاری چهارجانبه برای کاهش تنش‌ها ایجاد شد. همکاری نزدیکی در چارچوب این دو سازوکار میان دو کشور وجود دارد و در هر فرصتی تاکید شده است که باید از این همکاری‌ها حمایت شود.

سفارت ایران در پایان مطرح کرد: علاوه بر این، ضیافت‌های افطار رسم دیرین سفارت ما بوده است.