وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امسال شاهد رشد ۱۵ درصدی سفرهای نوروزی بودیم، البته این رقم مربوط به ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه است.

به گزارش مرور نیوز، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ظهر امروز (چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آمار سفرهای نوروزی، گفت: امسال شاهد رشد ۱۵ درصدی سفرهای نوروزی بودیم، البته این رقم مربوط به ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه است، البته این سفرها به دلایل تعطیلات کماکان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته در مجموع ۵۰ میلیون شب اقامت داشتیم که امسال این رقم به ۵۷.۱ رسیده است. این آمار شامل اقامت‌های رسمی و غیررسمی و اضطراری می‌شود.

ضرغامی تاکید کرد: در دولت سیزدهم ظرفیت‌های زیادی به حوزه اقامتی اضافه کرده‌ایم و دستگاه‌ها مختلفی امکانات اقامتی خود را در اختیار مردم قرار دادند. بنابراین شاهد رشد سفرها بوده‌ایم به ویژه در طبقات پایین دست سفرهای بیشتری داشته‌ایم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: البته هتل‌های سطح بالا در روزهای اول تکمیل ظرفیت می‌شود و بعد از آن، کسانی که از وضع اقتصادی پایین‌تری هستند از مراکز اقامتی دیگر استفاده می‌کنند.

وی ترتیب استان‌های کشور در پذیرایی از سفرهای نوروزی را شرح داد و گفت: مازندران مقام اول، گیلان و خراسان رضوی به ترتیب مقام دوم و سوم استان را در جذب گردشگران نوروزی کسب کرده‌اند.

ضرغامی در عین حال با بیان اینکه «ستاد سفر» مصداق بارزی از وحدت مجموعه‌های اجرایی دولت است؛، یادآور شد: علیرغم اینکه برخی سعی می‌کنند با اخبار حاشیه‌ای اختلافاتی را در دیدگاه‌ها یا نحوه اجرای دستکاه‌ها نشان دهند اما شاهد بودیم ۲۷ مجموعه از مهم‌ترین دستگاه‌های کشور در ستاد سفر فعالیت می‌کنند و خدمات قابل توجهی به مردم ارائه می‌دهند.