سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر مقابله با تروریسم و اجرای عدالت در قبال تروریست‌ها از هیچ کس اجازه نخواهد گرفت.

به گزارش مرور نیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تکرار مواضع مداخله جویانه برخی مقامات آلمان متعاقب تایید حکم قضایی و قانونی صادره در یک دادگاه ایرانی نسبت به یک تروریست و رهبر یک گروهک تروریستی شناخته شده، اظهار داشت: این‌گونه مواضع نه‌ تنها تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت است، بلکه عملا موجب "تشویق تروریست‌ها" و نیز "ترویج تروریسم" در سراسر جهان خواهد بود و لذا انتظار می‌رود این دسته از مقامهای دولت آلمان بی‌درنگ به عملیات تشویق تروریست‌ها و ترویج پدیده شوم تروریسم پایان دهند.

کنعانی افزود: از مدعیان مبارزه با تروریسم انتظار می‌رود چنانچه برای اجرای عدالت درباره تروریست‌ها با ایران همکاری نمی‌کنند، دست‌کم با رفتار و کردار خود در پی اعطای پاداش به تروریست‌های کودک‌کش نباشند.

کنعانی تصریح کرد: ملت ایران انتظار دارد تا دولت آلمان اقدامات خود طی پانزده سال گذشته برای اجرای عدالت در قبال جنایتکاری که فقط در یکی از جنایت‌های خود جمع زیادی از جمله دو برادر نوجوان (علیرضا؛ چهارده ساله و عرفان؛ یازده ساله) را در حسینیه سیدالشهدای شیراز ترور کرد، بیان کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان ساخت: تلاش برای مانع‌تراشی در مسیر اجرای عدالت علیه تروریست‌های کودک‌کش، از مصادیق برجسته نقض حقوق بشر است و ناقض حقوق بشر نمی‌تواند مدعی حقوق بشر باشد.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر مقابله با تروریسم و اجرای عدالت در قبال تروریست‌ها از هیچ کس اجازه نخواهد گرفت و معتقد است اظهارات مداخله جویانه و مستبدانه برخی مقام‌های آلمانی در قبال حکم قضائی صادره در یک دادگاه ایرانی نسبت به یک تروریست نشان‌دار، مصداق بارز حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی ایران است و البته جمهوری اسلامی ایران اینگونه مداخله جویی ها را برنمی‌تابد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دولت آلمان را به لزوم پایبندی به اصل  برابری حاکمیتی، احترام متقابل و نیز اجتناب از رفتار احساسی توصیه کرد.