سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا و اروپا می بایست از خود شرمنده باشند که هم در اشغال سرزمین یک ملت و هم در تاسیس یک دولت نژادی مشارکت تعیین کننده داشتند.

به گزارش مرور نیوز، ناصر کنعانی در توئیتر نوشت: روز تأسیس رژیم شوم اسرائیل، روز اشغال یک کشور و سرزمین ملتی دیگر (فلسطین) است که از آن به "روز نکبت" (یوم النکبة) یاد می‌کنند.

وی گفت: برخلاف آنچه صهیونیست‌ها و حامیان غربی آنها می‌گویند، اسرائیل یک دولت دمکراتیک نیست که در سرزمینی بدون ملت شکل گرفته باشد، بلکه ارتشی اشغالگر است که بر سرزمین ملتی دیگر مسلط شده و دولتی قومی و نژادی تشکیل داده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: آمریکا و اروپا می‌بایست از خود شرمنده باشند که هم در اشغال سرزمین یک ملت کمک کردند، هم در تأسیس یک دولت نژادی مشارکت تعیین کننده داشتند و هم ۷۵ سال چشم خود را بر فاحش‌ترین جنایات ضدبشری این رژیم غاصب بسته‌اند و در کنار ظالم ضد مظلوم ایستادند.

کنعانی بیان کرد: بر غم ظلم ۷۵ ساله بر ملت مظلوم فلسطین، رژیم آپارتاید امروز بیش از پیش دچار تشتت، اختلاف و اضمحلال درونی و بحران هویت جعلی خویش است و پایان نکبت و روز آزادی فلسطین نزدیک است.