معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به دیدار ۴ ساعته رؤسای جمهور ایران و سوریه در توئیتی نوشت: دو رئیس‌جمهور به توافقات بسیار مهمی در راستای عمق دادن به همکاری‌های اقتصادی دست یافتند.

به گزارش مرور نیوز، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به مذاکرات دو جانبه آیت الله سید ابراهیم رئیسی و بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، در توئیتی نوشت: «مذاکرات آیت الله رئیسی و آقای بشار اسد بسیار جدی و سازنده بود و بیش از چهار ساعت طول کشید. دو رئیس جمهور ضمن ارزیابی و هماهنگی درباره محیط راهبردی منطقه بخصوص در فلسطین، به توافقات بسیار مهمی در راستای عمق دادن به همکاری‌های اقتصادی بلندمدت و سودبخش برای دو ملت دست یافتند.»

صبح امروز، رئیس جمهور در صدر هیئت عالی‌رتبه اقتصادی و سیاسی و به دعوت رسمی «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، برای سفری دو روزه وارد دمشق پایتخت این کشور شد.

دیدار با رئیس جمهور و نخست‌وزیر سوریه و بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های تجاری دو کشور و نیز امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های اقتصادی و سیاسی بین تهران و دمشق از جمله برنامه‌های روز اول این سفر بود.

حضور در نشست مشترک فعالان اقتصادی ایرانی و سوری، دیدار با ایرانیان مقیم و همچنین زیارت اماکن مقدسه از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه است.

این یازدهمین سفر خارجی آیت‌الله رئیسی و نخستین سفر عالی‌ترین مقام اجرایی کشورمان پس از ۱۳ سال به سوریه و در راستای تقویت روابط همسایگی است. سوریه در بخش عمده‌ای از ۱۳ سال گذشته شاهد جنگ و درگیری‌های شدید داخلی بود که با پیروزی محور مقاومت بر گروهک‌های تروریستی از جمله داعش و حامیان غربی و بین‌المللی آن همراه شد.