خطیب نماز جمعه تهران گفت: علیرغم دشمنی‌ها، دولت‌های مختلف در مسابقه هستند که با ایران ارتباط برقرار کنند که این نشانه لطف و یاری خداوند به مومنان است.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران ظهر امروز (۱۵ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن بر یاری رساندن خداوند متعال به مؤمنان تاکید کرد و گفت: اینکه امروز می‌بینیم علیرغم دشمنی‌ها، دولت‌های مختلف در مسابقه هستند که با ایران ارتباط برق را کنند نشانه لطف و یاری خداوند به مؤمنان است. خداوند وعده داده و بر وعده خود صادق است. بنابراین ما هرجا که هستیم باید بر شعائر دین پایبند باشیم و ولی شرعی خود که حجت شرعی است را تنها نگذاریم. در این شرایط خدا نیز ما را یاری خواهد کرد.

وی در ادامه یاد و خاطر شهید آیت‌الله مرتضی مطهری، سید رسول موسوی تهرانی، مرحوم کلینی و شیخ صدوق را گرامی داشت و بیان کرد: موضوع اول در این خطبه درباره شهید آیت‌الله سلیمانی است؛ همه این صحنه را دیدیم که جنایتکار ظالم چگونه نماینده ولی فقیه، کسی که چهار دهه عمر خود را در سنگر امامت جمعه و خدمت به مردم سپری کرده بود را به شهادت رساند.

خاتمی با اشاره به حجم گسترده پیام‌های تجلیل در خصوص شهید سلیمانی اظهار کرد: شاهد بودیم که مردم بابلسر، مازندران، قم و بسیاری نقاط دیگر چه تجلیلی در فضای مجازی و عرصه‌های دیگر به عمل آوردند. اینها نشان می‌دهد روحانیت محبوب است و در قلب مردم جای دارد. این مواضع نشان دهنده این است که روحانیت به پاس خدمتش به مردم علیرغم تمام تخریب‌ها در دل‌های آنها حضور دارد.

 

روحانیت خار در چشم و استخوان در گلوی استکباریان بوده و خواهد بود

امام جمعه موقت تهران افزود: روحانیت در سه عرصه خدمات شایانی عرضه کرده و می‌کند. اول، عرصه فرهنگی، دوم عرصه سیاسی و سوم عرصه خدمات اجتماعی. گرچه شیاطین نهاد روحانیت را تخریب می‌کنند، گرچه برخی در فضای مجازی با بی‌هنری در پی تخریب روحانیت هستند اما دلیل این موضوع روشن است. دلیلش آن است که روحانیت خار در چشم و استخوان در گلوی استکباریان بوده و خواهد بود. آنها می‌خواهند با این فشارها روحانیت از موضع به حق خود عقب نشینی کند اما این آرزو را با خود به گور خواهند برد.

 

شهیبد الداغی بار دیگر روح غیرت را در جامعه دمید

وی با اشاره به شهادت مظلومانه «حمیدرضا الداغی» تاکید کرد: موضوع دوم درباره شهید غیرت است، شهید عزیزی که در سبزوار در برابر کسانی که می‌خواستند ناموس مردم را به غارت ببرند، ایستاد. این غیرت ستودنی است. این غیرت در هر که باشد خدا او را دوست دارد. بنا بر روایات خداوند بندگان غیر خود را دوست دارد. این جوان نیز غیرت خود را نشان داد و روح غیرت را بار دیگر در جامعه دمید.

آیت الله خاتمی ادامه داد: بیش از صد هزار نفر در تشییع این شهید شرکت کرده‌اند و چنین رویدادی در تاریخ سبزوار بی سابقه است. نکته ستودنی دیگر این است که کاروان‌های بسیاری از سایر شهرها به پاس تجلیل از این غیرتمند دینی بر سر مزارش رفتند. این مسائل گویای آن است که ایران اسلامی غیرت را ارج می‌نهد و غیرتمندان را بزرگ می‌شمارد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: موضوع سوم، درباره شهید امنیت در سراوان است. شهید علیرضا شهرکی و همسرش شهیده نرجس صیاد که جنایتکاران ضد مردمی این دو عزیز را به شهادت رساندند. شهید شهرکی از خدمتگزاران مردم و پلیس سراوان بود. این افتخاری برای نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی بود که این چنین فداکارانه خدمت می‌کنند.

وی عنوان کرد: موضوع چهارم، واکنش رئیس محترم قوه قضائیه است، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در رابطه با پیگیری به سزای اعمال ننگین رساندن جانیان در حوادث اخیر، بیانیه جان‌داری مطرح کردند؛ اما از زبان مردم مطالبه‌ای بیان می‌کنم که مردم درباره این موضوع در تشییع پیکر شهید الداغی نیز شعار دادند.

آیت الله خاتمی متذکر شد: به رئیس قوه قضائیه می‌گویم، همان گونه که در زمانه عفو و رحمت اسلامی با تدبیر شما و البته با تأیید مقام معظم رهبری ۹۰ هزار نفر آزاد شدند، امروز از قوه قضائیه انتظار این است که در عرصه مقابله با این جانیان قاطعیت لازم را طبق مواضع اسلامی نشان دهند تا دیگر جرأت چنین جنایاتی را نداشته باشند و ببینند تیغ این نظام قاطعانه، جنایتکاران آدم کش را هدف قرار داده است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: همان گونه که پیش از این نیز اشاره شده، برخی پرونده‌ها باید خارج از نوبت و به سرعت بررسی شود تا اثربخش باشد. اگر جانیان و آدم‌کش ها احساس ناامنی کنند دست به این جنایات نمی‌زنند. مردم در این شرایط انتظار قاطعیت انقلابی دارند.

 

سفر رئیس جمهور به سوریه تأیید استواری جبهه مقاومت بود

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور کشورمان به سوریه، بیان کرد: نفس سفر حجت‌الاسلام رئیسی به سوریه تأیید دیگری بر جبهه استوار مقاومت و تقویت این جبهه بوده است؛ به ویژه آنکه سوریه در خط مقدم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد.

خاتمی اظهار کرد: تجلیل فوق العاده مردم سوریه از رئیس جمهور، در حقیقت تجلیل از ملت و تکریم ملت ایران بود و پیوند عمیق و ناگسستنی میان دو ملت را نشان داد، این تجلیل به بیانی تشکر مردم سوریه از حمایت‌های مردم ایران در دوره غربت و مظلومیت آنها بود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: تعمیق و گسترش روابط ایران و سوریه در تمام ابعاد نشان داد که سیاست مقاومت مقام معظم رهبری جواب داده و به بار نشسته است. روزگاری که همه در مقابل سوریه قرار گرفتند ایران اسلامی بود تنها کشوری بود که محکم و مقاوم در مقابل سوریه ایستاد و این سیاست درستی از سوی رهبر انقلاب بود.

وی در پایان ضمن تجلیل از نیروهای هلال احمر گفت: این عزیزان کانون خدمت هستند؛ هر جای کشور که بحرانی ایجاد شود این خوبان به خط مقدم می‌شتابند. رئیس جمهور ترکیه و سوریه از هلال احمر تشکر کرده است اما در مقام بالاتر خداوند از این خادمان مردم تشکر می‌کند.پ