وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از ۳ هزار ناشر در نمایشگاه کتاب حضور دارند و نظام حمایتی یارانه‌ای نمایشگاه را گسترش دادیم و دو برابر شده است.

به گزارش مرور نیوز، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: از امروز سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب افتتاح می‌شود و مراسم افتتاحیه بعد از ظهر امروز در صحن اصلی نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: چندین مقام فرهنگی از کشورهای مختلف در این نمایشگاه داریم. همچنین در مجموع ناشرانی که در فضای مجازی یا حضور فیزیکی دارند، میزبان بیش از ۳۰۰۰ ناشر در این نمایشگاه هستیم.

اسماعیلی بیان کرد: تلاش کردیم نظام حمایتی یارانه‌ای را افزایش دهیم که میزان این حمایت‌ها نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شده است. همچنین مساحت نمایشگاه بیش از ۱۳۰ هزار متر است که چنین عددی را در هیچ دوره‌ای نداشته‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه نمایشگاه کتاب خانواده محور است، اظهار کرد: بیش از آنکه این رویداد را عرصه‌ای برای خرید و فروش کتاب بدانیم، یک جشنواره بزرگ فرهنگی می‌دانیم که نظیر آن در هیچ جایی از دنیا نیست.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی استقبال بین ۵ تا ۷ میلیون نفر را داریم که عددی کم نظیر خواهد بود. همچنین تلاش شده همه امکانات رفاهی، ارتباطی و حمل و نقل برقرار شود. از همه دستگاه‌های همکار از جمله نیروی انتظامی، شهرداری، صدا و سیما و سایر مجموعه‌هایی که ما را در این کار مورد حمایت قرار می‌دهند تقدیر و تشکر می‌کنم.