سخنگوی دولت از ارسال لایحه پیشنهادی قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب به مجلس خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در هیئت دولت لایحه پیشنهادی قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب مورد بررسی و موافقت قرار گرفت و به مجلس ارسال شد.

وی افزود: این لایحه با قید دو فوریت تقدیم مجلس خواهد شد  تا در آن جا هم با سرعت مورد رسیدگی قرار بگیرد. نظرات کارشناسی در کمیسیون تخصصی دولت پیرامون این لایحه ارائه شده که به‌پیوست تقدیم‌ مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: در ابتدای جلسه دولت گزارش‌های متعددی امروز از سوی بخش‌های مختلف اجرایی مطرح شد که یکی از آنها مربوط به افتتاح بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است که بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه محسوب می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه از امروز تا یکشنبه آتی (۳۱ اردیبهشت)‌ برقرار است. امسال حدود ۱۵۰۰ مجموعه و شرکت داخلی و حدود ۲۰۰ شرکت خارجی در نمایشگاه حضور یافته‌اند و شاهد رشد دو برابری حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه هستیم.

بهادری جهرمی با اشاره به دیگر مصوبه‌های دولت گفت: هیئت وزیران با تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون تصویب مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی موافقت کرد و به منظور پیشگیری و کاهش بیماری‌های شغلی در محیط کار، وزارت کار مکلف شد تا با همکاری مجموعه‌های کارگری و کارفرمایی، سامانه ملی را فعال کند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: هدف از راه‌اندازی این سامانه نظارت، بررسی، گزارش‌گیری و پیگیری مصوبات این آیین‌نامه است. این آیین‌نامه با هدف پیشگیری از حوادث و در جهت کمک به افزایش استانداردهای محیط شغلی است.

وی گفت: موافقت هیئت وزیران با تصویب اساسنامه پست بانک ایران از دیگر مصوبات امروز است که مطابق آن، پست بانک یک بانک توسعه‌ای در حوزه‌های بانکداری خرد و ارائه انواع خدمات بانکی به ویژه با اولویت قرار دادن مناطق محروم و روستایی و به طور خاص کمک به توسعه و ارتقا بخش ارتباطات و فناوری، است. این اساسنامه برای طی مراحل قانونی تقدیم شورای نگهبان و مراجع ذی‌صلاح خواهد شد.