رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان اعتراض یکی از نمایندگان مجلس گفت: در دستور قبلی که برنامه هفتم توسعه نبود، هم تذکر و هم اخطار قانون اساسی باز بوده و هر دو آن ها استفاده و این فرصت داده شده است.

به گزارش مرور نیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، در پاسخ به تذکر محمدحسین فرهنگی گفت: در دستور قبلی که برنامه هفتم توسعه نبود هم تذکر و هم اخطار قانون اساسی باز بوده است، هر دو استفاده و این فرصت داده شده است، روال اینگونه بوده که یک مورد تذکر و یک مورد اخطار قانون اساسی مطرح می شود و هر دو آن را انجام داده ایم.

رئیس مجلس تاکید کرد: حتی آقای امیرآبادی این درخواست را که داشتند به ایشان گفتیم که درخواست شما قبول است.

پیش از صحبت قالیباف، محمدحسین فرهنگی در تذکری با استناد به ماده ۳۹ آیین نامه داخلی مجلس درخصوص اعتراض الیاس نادران در صحن علنی تأکید کرد: این اجازه را بدهید که کسانی که درخواست تذکر دارند، مطالبشان را عنوان کنند؛ این صحنه ای که شاهد آن هستیم چندان مناسب نیست این فرصت را رئیس جلسه به افرادی که تقاضای تذکر دارند بدهند، این طور نبوده که کاملا تذکر بسته شود.

همچنین فرهنگی ادامه داد: مواردی هم استثناء بوده است که خود شما به نمایندگان اجازه اظهار نظر را داده اید.

الیاس نادران پس از آنکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات و جزئیات طرح اصلاح بند ۱ ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کردند، برای لحظاتی در جایگاه خبرنگاران حضور پیدا کرد و انتقاد خود را از شیوه رسیدگی به این طرح و عدم اجازه برای مطرح شدن نظرات مخالفان در کلیات و جزییات اعلام کرد.

وی سپس اعلام کرد: بنده برای پیگیری درخواست استعفای خود و در انتقاد به این شیوه اداره جلسه به تحصن می‌نشینم.

نادران سپس در مقابل جایگاه هیات رییسه حاضر شد و بر روی زمین نشسته است و تعدادی از نمایندگان برای هدایت وی به صندلی‌اش، اطراف وی جمع شده اند اما الیاس نادران به تحصن خود ادامه داد.

در نهایت با وساطت حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس، نادران به تحصن خود پایان داد و روی صندلی خودش نشست.