قالیباف گفت: امروز در توان خانواده‌ها نیست که سبد فرهنگی داشته باشند، به همین دلیل سبد فرهنگی را از یاد خواهند برد و در نهایت عوارض آن بر خانواده و کشور است.

به گزارش مرور نیوز،  محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین گرامیداشت روز کتاب در تالار وحدت تهران گفت : ان شاءالله ما مسئولان قدر بانوان کشور و ظرفیت‌های مغفول مانده را به درستی در زمینه‌های مختلف بشناسیم و فرصت‌ها را برای آن‌ها فراهم کنیم به ویژه در حوزه‌های تربیتی و آموزشی و فرهنگی که عرصه جولان آنهاست و می‌توانند بیشترین نقش را داشته باشند.

وی افزود: بدون سرمایه اجتماعی نمی‌توان کاری انجام داد و «اعتماد» مهمترین سرمایه اجتماعی است و هیچ نهاد یا ارگان یا سازمانی نمی‌تواند بدون سرمایه اجتماعی کاری انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت : امروز خانواده‌ها با دو شیفت کار برای نیاز‌های معیشتی و مسکن در چالش هستند و باید حق بدهیم که پر کردن سبد فرهنگی در توان آن‌ها نباشد

 وی تصریح کرد : امروز در توان خانواده‌ها نیست که سبد فرهنگی داشته باشند، به همین دلیل سبد فرهنگی را از یاد خواهند برد و در نهایت عوارض آن بر خانواده و کشور است.