به گفته مسئول بسیج عشایری کشور، نزدیک به ۲۵درصد از گوشت قرمز و بخش عمده‌ای از لبنیات کشور توسط عشایر تولید می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، احمد سعیدی، گفت: حضور مدیران انقلابی در راس سازمان‌های مرتبط با جامعه  عشایری فرصت مغتنمی است، جهت هم افزایی و همکاری بیش از پیش با هدف خدمت و تسهیل در امور عشایر که بتوانیم در تقابل با تلاش دشمن برای ایجاد یاس، نا امیدی و ناکار آمدی دولت، امید آفرینی و اعتماد عمومی مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش تقویت کنیم.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور با بیان مشکلات جامعه عشایری در عرصه‌های گوناگون، خواستار هم افزایی و همت بیش از پیش سازمان‌های متولی در این زمینه شد.

سعیدی بیان کرد: جامعه عشایری کشور با دارا بودن بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در گستره ی وسیعی و بالغ بر ۵۹ درصد مساحت کشور حضور دارند، همچنین در تامین امنیت پایدار مرزها، تامین قریب به ۲۵درصد از گوشت قرمز کشور و بخش عمده‌ای از لبنیات کشور نقش به سزایی دارند.

به گفته مسئول بسیج عشایری، نگاه امامین انقلاب نسبت به عشایر نگاه ویژه‌ای بوده و هست، بطوری که ایشان مکررا این قشر را ذخایر انقلاب معرفی کرده‌اند.

سعیدی خاطر نشان کرد که وظایف دستگاه های مرتبط با عشایر در بخش های آموزش و پرورش ، رسانه، بهداشت ، فرهنگ و اشتغال بسیار مهم و تعیین کننده است و عمده مشکلات جامعه عشایر کشور در این بخش‌هاست.

در این نشست مسولان سازمان های امور عشایر،منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین دفتر اموزش عشایری با گزارشی وضع فعلی عشایر در حوزه های مرتع داری،آموزش و مشکلات جامعه عشایری مطالبی را مطرح و راهکار های خود را نیز بیان کردند.مسولان وزارت جهاد کشاورزی نیز با تقدیر از دغدغه مندی مسوولین سازمان عشایری کشور ،وزارت جهاد و کشاورزی را در خط مقدم مبارزه با کمبود های جامعه عشایری معرفی کردند.

در پایان اعضای حاضر در جلسه با اجماع نظرات خود تصمیم بر تشکیل کارگروه های مختلف در بخش های آموزشی ،اشتغال ،فرهنگ و رسانه گرفتند، همچنین مقرر شد جلسات اعضا تا حل مشکلات عشایر بطور دائم تشکیل شود.

نشست هم افزایی بین مسوولان بسیج عشایری کشور ، سازمان امور عشایر ایران، دامپزشکی کشور، دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش امور عشایر کشور ، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، مرکز بسیج وزارت جهاد کشاورزی و مرکز روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی در سازمان بسیج عشایری کشور برگزار شد.