دشمن قدرت ایران دیده و تجربه کرده است؛ در این قضایا به مردم اطمینان می‌دهم‌ و یقین بدانید ابتکار عمل در دست نیروهای مسلح ماست و زمان و مکان را نیروهای مسلح ما تعیین خواهند کرد.

به گزارش مرور نیوز، سیدابراهیم رئیسی در آیین اجتماع مردمی، گرامیداشت و وداع با پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان که در مصلی بزرگ امام علیه السلام شهر کرمان برگزار شد، با تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان بی‌دفاع و زائران دلباخته اسطوره فراموش نشدنی تاریخ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، این اقدام را جنایت ایران ستیزان و عمال ترور و سیاهی عنوان کردو اظهار داشت: این مجلس، مجلس بسیار محترمی در محضر مقدس شهیدان، خانواده معزز شهدا و ایثارگران است و در کنار قدم های مجروح و آسب دیده از ظلم دشمنان و عداوت اعدا و شرارت اشرار هستیم.

وی با بیان اینکه مردم استان کرمان مردمی با بصیرت، انقلابی، در صحنه و مردمی که در عرصه های مختلف هستند که به خوبی در آزمون ها درخشیدند، افزود:  سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی افتخاری است که نه فقط برای کرمانی‌ها بلکه برای ایران عزیز ما و برای همه امت اسلامی است، اما چرا حقد و کینه دشمنان نسبت به سردار و سلیمانی تا این حد است؟ نسبت به عکس او چرا؟ نسب به مزار او چرا؟ نسبت به زائر او چرا؟


وی با طرح این سئوال که چرا دشمنان نسبت زائر، عکس، تصویر و ... حاج قاسم این همه کینه دارند، گفت: دشمن می‌خواست بعد از شکل‌گیری اسرائیل و 75 سال ظلم، کار دیگری را آغاز کند.اسرائیل سرزمینی است که به عنوان دفاع از یهود شکل گرفت. دشمن می‌خواست در عراق و سوریه داعش را با عنوان خلافت اسلامی حاکم کند.

رئیس جمهور اضافه کرد: حاج قاسم کار بزرگی انجام داد، دشمن بنا داشت بعد از شکل دهی اسرائیل ِغاصب، رژیم‌جعلی و 75 سال ظلم به فلسطین کار دیگری را آغاز کند، اسرائیل سرزمینی است که به عنوان دفاع از یهود و با نام و سو استفاده  از یهود شکل گرفته و می‌خواستند خلافت اسلامی در منطقه ما با نام اسلام را ایجاد کنند، در عراق و سوریه قصد داشتند جریان داعش و جریان دست‌پرورده خودرا به عنوان خلافت اسلامی حاکم کنند.

وی افزود:اما حاج قاسم جریان مقاومت را در منطقه برنامه ریزی کرد، به نحوی که عرصه بر رژیم صهیونیستی تنگ آمد و احساس کرد نیروهای مقتدر و مصمم اطراف او را محاصره کرده  و دیگر نمی تواند بر تجاوزات خود ادامه دهد و وادار به عقب نشینی شد.

رئیسی با بیان اینکه امروز صدمین روز مقاومت ملت مظلوم و مقتدر فلسطین است، گفت: هر تحلیلگری که بخواهد به درستی تحلیل کند اذعان می‌کند که نیروی مقاومتی که قدرت هوایی و دریایی ندارد و فقط بخشی از قدرت نیروی زمینی را دارد اما امروز اسرائیل را مستاصل کرده است.اسرائیل در مقابل نیروی مقاومت کارآمد که خود را با نیروی ایمان نگه داشته، مستاصل است.همین امروز محاسبه این است که فلسطین پیروز میدان است و رژیم صهیونیستی شکست خورده میدان است.

وی با بیان اینکه نقشه ‌آمریکا برای تشکیل یک اسرائیل دیگر در منطقه به دست حاج قاسم شکست خورد، گفت: بزرگان مقاومت حاج قاسم را شهیدالقدس نامیدند و حقیقتا همین است، آنچه امروز از مقاومت شاهد هستیم از مدیریت و اقدامات و حمایت حاج قاسم است.اگر‌چه باید از فلسطین و حماس و حزب الله تجلیل کرد ولی نقش حاج قاسم نقش بی بدیلی بود.حاج قاسم با تمام‌نیروها و ظرفیت در منطقه تلاش کرد جریان شیطانی داعش و دست پرورده آمریکا در عراق و سوریه پا نگیرد و شبانه روز تلاش کرد.

رئیسی با بیان اینکه امنیت امروز در منطقه و غرب آسیا مرهون تلاش های حاج قاسم سلیمانی است، گفت: نقشه آمریکا برای تشکیل یک اسرائیل دیگر در منطقه به دست حاج قاسم و نیروهای منطقه شکست خورد و حاج قاسم زیر میز زد  و نگذاشت این نقشه پا بگیرد‌.


وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم در امتداد مکتب عاشورای حسینی است‌، گفت: خانواده شهدای عزیز کرمان بدانید خون مقدس شهدای شما از جامعه بشری جهل زدایی کرد.‌کِی در عالم اینگونه دلها متوجه فلسطین و مقاومت بود، در دلها نفرت به رژیم صهیونیستی شکل گرفته است و برکات خون‌مطهر شهیدان، مردم‌جهان را بیدار کرده است.


وی افزود: ما در دولت و بنده به عنوان طلبه خدمتگزار شما مردم و همه نیروهای پر توان مسلح ما، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و بسیج دلاور و همه نیروهای مسلح ما و مردم عزیز ما این را خوب می دانند و دشمن هم می داند که ایران امروز ایران مقتدر و قهرمان و صاحب قدرت است و برای آن تولید قدرت شده است.

وی افزود: حاج قاسم برای این کشور تولید قدرت کرد؛ نیروهای مسلح مجهز آموزش دیده به روز ما برای ما تولید قدرت کردند و از همه مهم تر رهبری فرزانه انقلاب و این امت آگاه با بصیرت همیشه در صحنه، مهمترین مؤلفه قدرت در نظام اسلامی محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه امروز صدمین روز استقامت مردم فلسطین است، افزود: نیروی مقاومتی که قدرت هوایی و دریایی ندارد و قدرت کوچ زمینی دارد، اسرائیل در برابر این نیرو مستاصل شده است. همین امروز فلسطین پیروز میدان است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم داعش را در منطقه نابود کرد و امنیت را در منطقه برقرار کرد، تصریح کرد: نقشه آمریکایی برای تشکیل یک اسرائیل دیگر در منطقه به دست حاج قاسم بر آب شد و حاج قاسم زیر میز زد. لذا آمریکا آمریکا از زائران او کینه به دل دارند.
 
وی با بیان اینکه حاج قاسم تولید قدرت کرد، گفت: مردم همیشه صحنه ایران اسلامی مهمترین مولفه قدرت در ایران اسلامی محسوب می‌شوند‌؛ دشمن قدرت ایران دیده و تجربه کرده است؛ در این قضایا به مردم اطمینان می‌دهم‌ و یقین بدانید ابتکار عمل در دست نیروهای مسلح ماست و زمان و مکان را نیروهای مسلح ما تعیین خواهند کرد.