مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: اعتدال جزو نیازها و اقتضای زمان است که یکی از افرادی که می شود گفت این نقش را توانست ایفا کند ایت الله هاشمی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، محمدامین رضازاده در همایش فصلی خانه احزاب با اشاره به اصل دین، اسلام، انقلاب و نقش مردم در حکومت گفت: هرگاه این اصول مورد خدشه قرار می گرفت، آیت الله هاشمی خود را در مقابل آن قرار داده و به عنوان منشاء و محور وحدت در نظام و کشور تلاش می کرد که امیدواریم بعد از رحلت وی نیز اینگونه باشد.

وی خاطر نشان کرد: برخی رخدادهای سیاسی در عرصه بین الملل، از انتخابات آمریکا و تحولات منطقه تا ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی و حتی آتش سوزی در ساختمان پلاسکو می توانند در تحولات سیاسی داخل کشور موثر باشند. احزاب و به طور عام نخبگان، نهادهای مدنی، این تحولات را حتما رصد و در جای خود نقش خودشان را برای پیشبرد کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران ایفا می کنند.

رضازاده افزود: مرد بزرگ انقلاب، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمان زندگی و مبارزات در کنار امام راحل قرار داشت و بعد از انقلاب وجودش در همه مسئولیت ها در کنار امام و رهبر معظم انقلاب همچون وزنه تعدیل و اعتدال در کشور بود. او سیاستمدار، عالم، فقیه و دانشمند بزرگی بود که در همه شرایط و بحران ها و مدیریت کشور هر وقت افراطی خواست صورت گیرد، خودش را در مقابل افراط در نظام، سنگر می کرد و آسیب می دید. هر قدر که مرحوم هاشمی آسیب دید در مقابله و مبارزه با افراط بود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور همچنین اضافه کرد: بعد از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، دو قطبی در کشور ایجاد شد میان کسانی که از نقطه نظرات وی سوء استفاده می کردند و منظور اپوزیسیون در خارج کشور بود که هر چه خواستند وی را در مقابل نظام قرار دهند، نتوانستند و مردم که در پاسداشت آن مرحوم، آیت الله هاشمی رفسنجانی را در کنار نظام، انقلاب و رهبری و جزو دلسوزان قرار دادند.این رقابت دو قطبی طی شد و مردم یک دهان کجی به ضد انقلاب خارج نشان دادند که مردم قدرشناس خدمات مسئولین خود هستند.

رضازاده با بیان اینکه اعتدال جزو نیازها و اقتضاء های زمانی کشور است، ادامه داد: یکی از افرادی که می شود گفت توانست در این زمینه نقش مهمی ایفا کند، آیت الله هاشمی بود و امید است بعد از رحلت نیز افکار وی محور همدلی و انسجام بین همه دلسوزان نظام و کشور باشد.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی که خانه احزاب به عنوان یک تشکل مدنی و صنفی در کشور پیش گرفته، قابل تقدیر است. مقام عالی وزارت اقتصاد خود از پیشگامان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.

رضا زاده تصریح کرد: خانه احزاب یکی از تشکل های صنفی است که به عنوان نخبگان کشور و احزاب در آن حضور دارند یکی از افتخارات جامعه سیاسی کشور است . ما هم در دولت تدبیر و امید خوشحالیم که در کنار این دوستان در فضای سیاسی حاکم بر جامعه حضور داریم و در کنار هم با یک همدلی و همراهی که همیشه مسئولین دولتی لااقل این را به عنوان افتخار خود می دانند.