کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: تفاوت دیدگاه ترامپ با روئسای جمهوری سابق آمریکا جایگاه خاورمیانه را از مرکز تقل سیاست خارجی این کشور خارج کرده است.

محمد اخباری در باره سیاست های ترامپ در منطقه خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار سیاسی مرور نیوز گفت: برنامه های ترامپ عوام پسندانه و برمبنای سرخوردگی های مردم آمریکا است و چون رئیس جمهور جدید هر کاری در راستای جلب نظر رای دهندگان خود انجام می دهد، سیاست های ترامپ غیر قابل پیش بینی است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین جهت گیری های متفاوت ترامپ نسبت به رئیس جمهور سابق نوع نگرش به منطقه خاورمیانه است. از دید او 6 تریلیون دلار هزینه آمریکا در این منطقه هدر دادن پول بوده در حالی که اوباما و روسای جمهوری قبل او خاورمیانه را مرکز ثقل سیاست خارجی کاخ سفید می دانستند.

کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین به تغییر سیاست آمریکا در مورد مصر اشاره کرد و افزود: مخالفت های اوباما با برکناری محمد مرسی و حمایت از اخوان المسلمین با انتقاد ترامپ روبرو شده است. او بر این باور است برای مبارزه با تروریسم باید حکومت کنونی قاهره حمایت شود. 

اخباری خاطر نشان کرد: در همین راستا السیسی در مورد فلسطین و ارتباط با اسرائیل به کاخ سفید چراغ سبز نشان داد و انتظار می رود که روابط مصر و آمریکا در این دوره احیا شود.