در لابه‌لای آن‌همه آوار و زخم و درد، خاکستری به جاست از آن قهرمان هنوز...

به گزارش مرور نیوز، در لابه‌لای آن‌ همه آوار و زخم و درد، خاکستری به جاست از آن قهرمان هنوز

مصلای تهران با سازه دلنواز و اسلامیش امروز گریان است. مناره هایش از غم و اندوه «جانفشان های» حادثه پلاسکو اشک می ریزند.

خدایا امروز مصلا؛ نه؛ تهران؛ نه؛ که ایران گریان است. امروز روز وداع با یاران است.
هزاران زن و مرد کوچک و بزرگ از ساعت ها پیش با پای پیاده خود را به مصلای تهران رساند ه اند تا در مراسم وداع با 16 جانفشان حادثه دردناک آتش سوزی پلاسکو شرکت کنند.

این دلسوختگان برای تقدیر آمده اند. تقدیر از انسان هایی که همچون برادران رزمنده خود در هشت سال دفاع مقدس جان خود را نثار مردم و خاک وطنشان کردند.
تاریخ بار دیگر برگ مردانگی دیگری را در صفحات خود گنجاند. آیندگان به این همه مردانگی جان برکفان بر خود می بالند. امروز ما همه آمده ایم تا در شرایط دردناک وداع با یاران به یکدیگر بگوییم در کنار هم هستیم.
خانواده جانفشان های حادثه پلاسکو بدانند که یک ایران در کنار آنهاست. هر چند هوای تهران امروز بسیار سرد است ولی گرمای وجود آتش نشان های همیشه در صحنه سردی را از یادمان می برد.

*********

*شهدای آتش‌نشان در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) آرمیدند.

*پیکر شهدای آتش نشان با ذکر « لااله‌لاالله» مردم به سمت قطعه 50 هدایت می‌شود.

*مردم مشتاق و همیشه در صحنه از ساعات ابتدایی صبح امروز از مصلی تهران، پیکر ۱۶ شهید آتش نشان را به خانه ابدیشان در بهشت زهرا(س) همراهی کردند و با وجود انبوده جمعیت و کندی مسیر و با گذشت چندین ساعت، به انتظار رسیدن پیکر آتش نشانان هستند.

* آتش نشانان سینه زنان و بر سر زنان به سوگ همکاران خود نشستند.

*پیکر شهدای آتش نشان با شعارهای «یا حسین» و «لا الله الی الله» روی دست خیل انبوه تشییع کنندگان، وارد قطعه ۵۰ بهشت زهرا شد.

*با ورود پیکرها به بهشت زهرا، شهدای آتش نشان تا دقایقی دیگر در جوار شهدای مدافع حرم آرام می‌گیرند.

*16 بنز نقره‌ای رنگ سازمان بهشت زهرا(س) آماده انتقال پیکر شهدا از هفت‌تیر به سمت قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) هستند.

*پیکر شهدای آتش‌نشان به سمت بهشت زهرا(س) تشییع شد. وداع مردم قدرشناس تهران با شهدای آتش‌نشان.

*حضور خودروهای اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی برای خدمت رسانی به مردم حاضر در مراسم تشییع و خانواده شهدای آتش نشان

*هر چند مسئولان برگزاری مراسم تشییع اعلام کرده‌اند نقطه پایان مراسم تشییع، تقاطع خیابان مطهری - مفتح است؛ اما تجمع مردم قدردان تهرانی به میدان هفت تیر نیز کشیده شده است.

*با اعلام پلیس راهور، از خیابان سهرودری به سمت غرب محدودیت تردد ترافیکی به صورت موقت لحاظ شده تا از بار ترافیکی خیابان شهید بهشتی و عشقیار کاسته شود.

*مدیرکل روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران: امروز از ساعت ۸ تا ۱۰:۳۰ حد فاصل ایستگاه مترو امام خمینی(ره) تا مصلی به ۹۰ ثانیه رسید و رکورد جدیدی زده شد. به دلیل ازدحام جمعیت زیاد اعزام‌های فوق العاده نیز داشته‌ایم.

*پیکرهای مطهر شهدای آتش نشان توسط بالگردهای راهور و ناجا گلباران شد.

*خانواده آتش نشان شهید علی امینی شمع شب تولد و وداعش را با هم افروختند؛ روز گذشته سالروز تولد این آتش نشان شهید در حادثه پلاسکو بود.

*مردم برای شادی روح شهدای آتش نشان خیرات توزیع می کنند.

* جمعی از مردم تصاویر شهدای آتش نشان را در بین خیل عظیم جمعیت پخش می کنند. اتیکت هایی با مضمون "آتش نشانم" بین مردم توزیع می شود که با استقبال مردم مواجه شده و مردم آن ها را به سینه خود نصب می کنند.

*پلیس راهور اعلام کرد: با شروع مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان بار ترافیکی در خیابان‌های بهشتی بزرگراه رسالت، مطهری، سهروردی و شریعتی بسیار سنگین است. با توجه به سنگینی ترافیک در معابر ذکر شده توصیه ما به شهروندان این است که آرامش خود را حفظ کنند و حتی‌الامکان از تردد در خیابان‌های بهشتی و مطهری خودداری کنند.

*پیکرهای پاک شهدای آتش نشان پس از تشییع، به قطعه ۵۰ بهشت زهرا منتقل می‌شود.

*تجمع مردم برای حضور در مراسم  تشییع، حرکت خودروی حامل ابدان مطهر شهدای آتش نشان را با کندی رو به رو کرده است.

*خودروهای حمل پیکر مطهر شهدای آتش نشان، خودروهای سازمانی آتش‌نشانی است و مردم مشایعت‌کننده گریه کنان در خیابان مطهری و مفتح آتش نشان فداکار را به سمت بهشت زهرا بدرقه می کنند.

شهدای آتش نشان 2

*پس از اقامه نماز، پیکر مطهر شهدا در خیابان مفتح و شهید مطهری تشییع خواهد شد.

* نیروهای آتش‌نشان با لباس‌های فرم، زیر تابوت همکاران شهیدشان که در حادثه پلاسکو آسمانی شدند را گرفته و به بیرون شبستان تشییع کردند.

مراسم تشییع شهدای آتش نشان

*در حال حاضر اقامه نماز بر پیکر ۱۶ شهید آتش‌نشان به امامت آیت‌الله امامی کاشانی آغاز شد.

*بیش از ۱۰۰ نفر از آتش‌نشانان با لباس‌های فرم در صفوفی منظم در مقابل ورودی شبستان مصلای تهران به احترام همکاران شهیدشان ایستاده‌اند. 

*حاج محمدرضا طاهری با حضور در مصلای تهران به مدیحه سرایی پرداخت.

*معاون اول رئیس‌جمهور: واقعه پلاسکو، اگرچه حادثه بسیار بزرگی بود اما توانست همبستگی ملی را در کشور بسیار توسعه دهد به‌گونه‌ای که شهردار تهران می‌گفت، مردمی از جاهای مختلف کشور برای خدمت‌رسانی به تهران آمدند و یک همبستگی ملی اتفاق افتاد.

* سفیر سوریه در ایران از شرکت کنندگان مراسم تشییع پیکر آتش‌نشانان است.

شهدای آتش نشان 3

*مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی: پیام مقام معظم رهبری که شب گذشته قرائت شد، آرامشی بر دل آتش‌نشانان بود که نشان می‌داد رهبر معظم انقلاب از فعالیت آتش‌نشانان رضایتمند هستند و اینکه کار آتش‌نشانان را با کار رزمندگان در دوران دفاع مقدس، برابر دانسته‌اند، برای ما آرام‌بخش بود.

*با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم توسط استاد قصری زاده مراسم تشییع آتشنشانان رسماً آغاز شد.

*آیت الله امامی کاشانی، نماز شهدای آتش نشان را می خوانند.

* دادستان کل کشور، معاون اول رییس جمهور، وزیر کشور، وزیر دادگستری و جمعی از شخصیت های سیاسی در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان حاضر شدند.