صحن علنی مجلس امروز در حالی آغاز شد که قرار است شهردار تهران و وزیر کشور برای ارائه گزارش از حادثه پلاسکو در صحن حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، صحن علنی مجلس امروز چهارشنبه با حضور 204 نماینده و  با ریاست علی لاریجانی تشکیبل شد.

در این نشست علنی محمدباقر قالیباف شهردار تهران و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برای ارائه گزارش درباره حادثه مجتمع تجاری پلاسکو حاضر خواهند شد.

آنان همچنین به سوالات نمایندگان درباره حادثه پلاسکو پاسخ می دهند.

حسین قاضی زاده عضو هیات رییسه مجلس دستور کار جلسه علنی امروز مجلس را به شرح زیر قرائت کرد:

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران (ادغام با طرح الحاق یک بند به ماده (78) مکرر (1) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ) (یک فوریت این طرح در تاریخ 10/6/1395 به تصویب رسیده است)

گزارش قالیباف شهردار تهران و رحمانی فضلی وزیر کشور و روسای کمیسیون‌های مربوطه در مورد سانحه ساختمان پلاسکو و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت کشت و صنعت کارون و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی آن از دیگر برنامه های دستور کار امروز مجلس است.

همچنین در این نشست علنی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ‌اصلاح‌ بند (الف) ماده(103) قانون‌مدیریت خدمات ‌کشوری  یک  فوریت این طرح در تاریخ 10/6/1395  به تصویب رسیده است، ارائه و دو نماینده از کمیسیون فرهنگی به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در کمیته ملی پارالمپیک انتخاب می شوند.

گزارش کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی (ادغام با طرح الحاق دو ماده به عنوان مواد(192)مکرر(1)و(2) به قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از دیگر برنامه های دستور کار امروز مجلس است.