دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با سیاست های کلی کشور در نشست عمومی امروز مجمع مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز ، محسن رضایی در نشست خبری درباره نشست امروز افزود: موضوع جلسه صحن مجمع عمومی ، مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با سیاست‌های کلی کشور بود که 26 مغایرت و پنج عدم انطباق تشخیص داده شده است.

وی ادامه داد:  این مغایرت ها و عدم انطباق ها به شورای نگهبان ارسال می شود.

رضایی درباره برگزاری جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی هم گفت:  مقام معظم رهبری در حکمی آیت الله موحدی کرمانی را بعنوان رئیس جدید تشخیص مصلحت نظام انتخاب کرد و ابشان با مجوز رهبر معظم انقلاب،  ریاست جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده گرفت و جلسه امروز به ریاست آقای موحدی تشکیل شد.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله هاشمی رفسنجای روز یکشنبه 17 دیماه دار فانی را وداع گفت و بعد از درگذشت ایشان تا کنون مجمع عمومی تشخیص برگزار نشد تا اینکه با انتخاب آیت الله موحدی کرمانی به ریاست مجمع از سوی رهبری، امروز نخستین نشست علنی مجمع با حضور روسای قوای مقننه و قضائیه و دیگر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جلسه مجمع یکشنبه در 2 نوبت و جلسه فوق‌العاده  دوشنبه برگزار می شود، تصریح کرد: در این سه روز این مغایرت‌ها مورد بحث قرار می گیرد.

به گفته وی، پس از تصویب این مغایرت ها، برنامه ‌ای برای شورای نگهبان ارسال می شود و آنان هم بر اساس مصوبه مقام معظم رهبری آن را به مجلس ارائه می ‌کنند؛ مجلس درنهایت مغایرت‌ها را لحاظ و مواد مربوطه را اصلاح خواهد کرد.

رضایی یادآور شد: البته شورای نگهبان اعلام کرد حداکثر وقت قانونی  تا دوشنبه است؛  پس تا 18 دی‌ ماه نظرات مجمع باید ارسال شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تغییر آئین ‌نامه مجمع گفت: هنوز تصمیمی برای تغییر آئین‌ نامه نداریم و منتظرتعیین احکام جدید رهبر انقلاب درباره اداره مجمع و مسئولان هستیم و شاید آن زمان روی این موضوع بحث شود.

ترامپ تحت تاثیر آل سعود و اسرائیل

رضایی در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رئیس ‌جمهور جدید آمریکا گفت: دولت آقای ترامپ تحت تأثیر آل سعود و اسرائیل وارد چالشی بدون دلیل و منطق با جمهوری اسلامی‌ شده و با لفاظی تحریم‌های جدیدی را علیه اشخاص حقیقی و حقوقی انجام داده است.

وی با توصیه به ترامپ مبنی براینکه وارد این ماجراجویی نشود، ادامه داد:  حتی اگر این مسائل لفاظی هم باشد، بی ‌پاسخ نمی‌ ماند؛ چون لفاظی هم نوعی ماجراجویی و چالش است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اسرائیل و آل سعود همانانی بودند که روزی  صدام را برای حمله به خاک ایران علیه جمهوری اسلامی تحریک کردند که  باوجود شکست سنگینی که خوردند، موجب ناامنی منطقه هم شده اند، لذا امروز به امریکا توصیه می کنیم وارد این ماجراجویی ها نشود.

وی با بیان اینکه  جمهوری اسلامی هرگز به دنبال جنگ نبوده و نیست، ادامه داد: اما درعین حال در دفاع از خود کوتاهی نخواهد کرد و هرکس به ایران چشم طمع داشته باشد پشیمان می‌ شود.

در توسعه توان نظامی از کسی اجازه نمی گیریم

رضایی درباره بخش دیگری از اظهارات  ترامپ مبنی بر آزمایش‌های موشکی کشورمان گفت: در دفاع از خود و در توسعه توان نظامی  از هیچ ‌کس اجازه نمی ‌گیریم و باردیگر توصیه می کنم دولت جدید ترامپ با بازگشت به عقب و مرور برخورد دولت آمریکا با ما، از عقلای آمریکا بیشتر بهره بگیرد.

وی اضافه کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با مراقبت کامل همه تحرکات منطقه خلیج ‌فارس را زیر نظر دارند؛ از جمله رزمایش‌های قبلی که سعودی انجام داد و رزمایش‌های امروز که توسط آمریکا، فرانسه و انگلیس انجام می‌شود همه و همه را زیر نظر داریم و اطلاعات خوبی را از این رزمایش ها کسب و با این اطلاعات دقیق، آمادگی خود را بیشتر می ‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ترامپ به پیمانکار ساختمانی معروف است و همه‌ جا به دنبال دیوارکشی است اما مطمئن باشید که این دیوارها به‌ زودی فرومی ‌پاشد.