وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در بخش دفاع آن چیزی که محصول کار همه عناصر درگیر در آن است، بحث ایجاد امنیت و دفاع از منافع ملی است که باید در سطحی قرار گیرد که باعث اعتمادآفرینی شود.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین دهقان در حاشیه همایش ملی بهره‌وری دفاعی، طی سخنانی در جمع خبرنگاران، با اشاره به مفهوم بهره‌وری در مقوله دفاع، اظهار کرد: در بخش دفاع آن چیزی که محصول کار همه عناصر درگیر در آن است، بحث ایجاد امنیت و دفاع از منافع ملی است که باید در سطحی قرار گیرد که باعث اعتمادآفرینی شود.

وی افزود: هر سازمان و ملتی با محدودیت منابع مواجه است و باید منابع محدودش را به گونه‌ای به کارگیرد که بتواند بیشترین خروجی مورد نظرش را از آن دریافت کند.

وزیر دفاع تاکید کرد: در نیروهای مسلح به دلیل وجود عنصر فرماندهی، یک اراده به نوعی متمرکز بر نیروها اعمال می‌شود و انتظار می‌رود که ما نسبت به بقیه سازمان‌های عمومی وضعیت متفاوتی را داشته باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: امروز در بحث تولید، آموزش و به کارگیری تجهیزات، این‌گونه نیست که ما یک سیستم و سلاحی را طراحی کنیم و در اختیار نیروهای مسلح بگذاریم و رهایش سازیم. افراد به کارگیرنده این سلاح‌ها آموزش کاملی می‌بینند و با بازبینی دوره‌ای که می‌شود سعی می‌کنیم که آنها را در بهترین وضعیت نگه داریم.