دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: شهید مهدی باکری تبلور و تجسم غیرت آذربایجان و نماد هویت ایران است.

به گزارش مرور نیوز، محسن رضایی در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای بدر و خیبر و شهدای شمالغرب کشور، ضمن یادآوری خاطراتی از سردار شهید مهدی باکری، گفت: شهید باکری تبلور و تجسم غیرت آذربایجان و نماد هویت ایران است.

وی با بیان اینکه اسفند، ماه شهدای فرماندهان دفاع مقدس است گفت: در طول دفاع مقدس، شهدا کار های بزرگی انجام دادند و ضروری است در شرایط کنونی حافظ خون شهدا باشیم.

رضایی با تاکید بر اینکه اگر ملتی استقلال نداشته باشد، هویت ندارد، گفت: بسیاری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سعی در القای هویت به کشور از قبیل برگزاری جشن‌های 2500 ساله داشتند ولی همه اینها هویت تصنعی بود و با پیروزی انقلاب اسلامی، هویت واقعی را پیدا و آن را تبدیل به اقتدار کردیم و امروزه دشمن، اقتدار و هویت ما را هدف قرار داده و با توطئه‌هایی از قبیل ایجاد اختلاف بین اقوام و بیان کردن موضوعاتی از قبیل اسلام ایرانی و اسلام عربی سعی در پیشبرد اهداف خود دارند که به فضل خدای متعال اقتدار خود را حفظ کرده و به سمت پیشرفت گام بر می‌داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی انرژی بخش دو عامل هویت و اقتدار است گفت: عده‌ای به جای استفاده از رهبری، از ایشات فاصله می‌گیرند و باعث پیدایش مشکلات دیگر در جامعه می‌شوند.جامعه در شرایط کنونی از بعد اقتصادی در فشار زیادی قرار دارد و مسئولان باید در این زمینه و در راستای خدمت به مردم هر آنچه در توان دارند به کار بگیرند.

وی با انتقاد از جایگاه اقتصادی آذربایجان غربی که در رتبه‌های آخر کشوری قرار دارد گفت: پیش از این آذربایجان غربی در رده 11 الی 12 کشوری قرار داشت و این افت در زمینه اقتصاد، نشانگر حرکت رو به عقب است.

محسن رضایی ادامه داد: هم از بیرون کشور و هم توسط عده‌ای در داخل کشور، تحت فشارهای زیادی قرار داریم که راضی به پیشرفت کشور نیستند اما مردم ایران با تمسک به هویت و اقتدار ملی و حرکت در زیر سایه رهبری پاسخ دشمنان را خواهند داد.