نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ضمن درخواست از دست اندرکاران انتخابات برای تحقق خواست و اراده مردم، گفت: مجلس شورای اسلامی هم باید در جایگاه نظارتی خود بر انتخابات شوراها وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.

به گزارش مرور نیوز، علی ابراهیمی در نطق میان دستور امروز خود در جلسه علنی مجلس با بیان این که اعتماد مردم به وکلای خود فرصتی گران‌بها برای بهبود شرایط در جهت توسعه است، گفت: برای ارج نهادن به این اعتماد، اقداماتی نظیر شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی و عدالت در رفاه اجتماعی ضروری است تا با چنین اقداماتی زمینه‌های بروز هر گونه سوء استفاده‌های مالی را برای فرصت طلبان بست تا در این مرز و بوم دگر بار شاهد حوادث ناگواری چون اختلاس‌ها و فرار از مسئولیت‌های آن‌ها مانند دریافت حقوق‌های نجومی و ایجاد فرصت‌های نابرابر و برخورداری از رانت و ویژه‌خواری نباشیم.

وی افزود: از دستگاه قضا انتظار دارم با مفسدان اقتصادی بدون توجه به جایگاه آنان برخورد قاطع نماید، چرا که ملت این رفتارها را بر نتابیده و قطور شدن ریشه‌های فساد باعث عدم اعتماد شده و ضرر جبران ناپذیری را به اصل نظام می‌زند.

نماینده مردم شازند در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌کنم تا در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری با شکوه‌تر مشارکت داشته باشد تا بار دیگر جلوه مردم سالاری دینی را به نمایش بگذارند.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار کرد: از تمام دست اندرکاران انتخابات تقاضا دارم برای به تحقق رسیدن خواست و اراده مردم تمام وقت و تلاش خود را بکار گیرند و مجلس شورای اسلامی هم براساس قانون در جایگاه نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.

ابراهیمی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه‌اش گفت: شهرستان شازند با داشتن نیروی انسانی مولد و مزیت‌های کشاورزی و صنعتی و گردشگری اکنون شاهد شرایط نامطلوب اقتصادی و بیکاری جوانان است.

وی افزود: از مسئولین در رده‌های مختلف تقاضا دارم تا به فکر چاره باشند زیرا با وجود این اندازه از امکانات حق مردم منطقه نیست که این همه بیکاری و ضعف در خدمت رسانی را شاهد باشند.

نماینده مردم شازند در مجلس در ادامه بیان کرد: اقدامات دولت در مهار تورم، مذاکرات برجام و سیاست خارجی و همچنین بازگشت سهم نفت ایران در اوپک قابل تقدیر است اما ضروری است که به طور ویژه در رفع معضل بیکاری گام‌های اساسی برداشته شود.

این نماینده مجلس خواستار ارائه لایحه‌ای با مشارکت دستگاه‌های مربوط برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها شد و افزود: 54 سال از قانون اصلاحات اراضی می‌گذرد و اختلافات فی مابین اراضی اوقافی موجب عدم توسعه یافتگی شده و سرمایه گذاری را با مشکل مواجه کرده است.

ابراهیمی ادامه داد: از مجلس و دولت می‌خواهم با عزم و نگاه بالاتری به آموزش و پرورش نسبت به ارتقاء معیشت فرهنگیان توجه داشته باشند در غیر این صورت منزلت این قشر فرهیخته امکان پذیر نیست، همچنین وزیر آموزش و پرورش نسبت به تعیین تکلیف حق التدریسی‌ها اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی با مورد خطاب قرار دادن وزرای نفت، نیرو، تعاون و کار و صنعت و معدن اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی شرایطی را فراهم کنند تا در صنایعی مانند مجتمع پتروشیمی شازند از پیمانکاران و نیروهای بومی استفاده شود.