فرماندار دیواندره گفت: شهرستان دیواندره با ثبت نام 1362 داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستا رتبه اول را در سطح استان از لحاظ شرکت کننده دارد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری مریوان، جعفر توان بیان کرد: تعداد کل داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی در شهرستان دیواندره 1362 نفر است که از این تعداد 80 نفر داوطلب نقاط شهری و 1282 نفر داوطلب نقاط روستایی هستند .

وی ادامه داد: از میان این افراد 19 نفر داوطلب زن که 14 نفر از آنان برای نقاط روستایی و 5 نفر داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهر دیواندره و زرینه هستند .

توان به درصد مشارکت مردم شهرستان در صحنه انتخابات اشاره کرد و افزود: مشارکت مردم شهرستان دیواندره در این دوره نسبت به دوره چهارم در مجموع 40 درصد افزایش داشته که در نقاط روستایی 47 درصد و نقاط شهری 18 درصد حضور مردم به عنوان داوطلب پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی بیشتر بوده است .

فرماندار دیواندره گفت: جوانترین کاندیدا با 25 سال سن و مسن ترین کاندیدا با 107 سال سن در شهرستان دیواندره داوطلب عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می باشند .

توان احساس آرامش و اعتماد را زمینه برگزاری انتخابات پرشور برشمرد و ابراز کرد: فضای آرام و امن زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم می کند و تلاش ما به عنوان مجریان انتخابات، ایجاد بستری مناسب برای حضور پرشور در انتخابات و فضای بانشاط در جامعه است .

وی عنوان کرد: مردم شهرستان دیواندره همیشه در تمام صحنه های انقلاب حضوری حداکثری داشته اند و همین حس حماسی سبب شد تا بیشترین داوطلب پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در سطح استان مربوط به این شهرستان باشد .

فرماندار شهرستان دیواندره افزود: باید انتخاباتی برگزار کنیم که با روح انقلاب و نظام ما تطبیق داشته و هم تراز باشد و سیرت انتخابات، که همان تجلی مشارکت و حضور حداکثری مردم است نمایان گردد، والا در اکثریت کشورهای جهان انتخابات برگزار می شود و فاقد این شرایط هستند .

رئیس ستاد انتخابات دیواندره در پایان از همه افرادی که در مراحل ثبت نام، اعضای ستاد را همکاری نمودند، بویژه مردم همیشه در صحنه شهرستان دیواندره قدردانی کرد .