رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان گفت: اگر نقدی می کنیم به خاطر مسائل موجود در کشور است و اصلا به دنبال تضعیف دولت ها نیستیم.

به گزارش مرور نیوز، حسن حائری پیش از ظهر امروز در نشست خبری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان خوزستان اظهار کرد: برای شکل گیری این جبهه در خوزستان تشکیل جلسه داده ایم و بعد از شکل گیری جبهه در سطح کشور به تبع در سطح استان ها نیز که احزاب ارزشی در سطح استان ها دفاتری داشتند، با همفکری یکدیگر تعدادی را به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی در استان خود معرفی کردند.

وی افزود: در خوزستان 25 نفر انتخاب و کارهای خود را انجام می دهند و تلاش می کنیم تا در راستای وحدت و همدلی، تمامی اعضا را دور هم جمع کنیم و کارهای مؤثری هم انجام شده است. هرچند تعداد نیروهای ارزشی بیشتر از 25 نفر است ولی به هر حال این جبهه اساسنامه و مرامنامه ای هم دارد.

حائری در ارتباط با ماموریت این جبهه گفت: این جبهه برای تبیین و گفتمان حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل گرفته و کل کار و مأموریت آن در انتخابات خلاصه نمی شود. به عنوان نمونه مردم خوزستان در حوزه قطعی برق، ریزگردها و مسائلی از این قبیل مطالباتی دارند که جبهه به راحتی، منطقی، صحیح، با استدلال و علمی به مسئولان گوشزد و منتقل می کند. همچنین یکی از دستورالعمل های رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقتصاد مقاومتی است که باید میزان تحقق آن را بررسی کرد به هر حال این مسئله یک مطالبه نظام و رهبری است.

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان گفت: در حال حاضر بحث انتخابات را در پیش رو داریم و در مرحله اول همه تلاش ما در این زمینه برای حضور پررنگ و همه جانبه مردم است. نظام ما همیشه پشتوانه قوی مردم را به دنبال داشته و نماد مردمی بودن آن در انتخابات و راهپیمایی ها نمود پیدا می کند.

حائری عنوان کرد: بحث دولت آینده که به تعبیر مقام معظم رهبری باید مدیریت فعال، متدین، کارآمد و انقلابی باشد، با توجه به مشکلات رکود و اقتصادی که دامنگیر جامعه است دولت آینده باید بتواند پاسخگوی این فرمایش مقام معظم رهبری باشد. قطعا انقلابی گری و کارآمدی به فرموده مقام معظم رهبری در دولت آینده بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: ملاک ما انقلابی گری است و با فرمایشی که مقام معظم رهبری پنج ویژگی را برای نیروهای انقلابی تعریف کردند که هرکسی این فرمایش را قبول داشته باشد و قطعا در کشور افراد بسیار زیادی هستند مدنظر ما است. حضور پررنگ مردم در عرصه های بسیار و صحنه های انقلابی نشان دهنده پررنگ بودن روحیه انقلابی است. هرکسی که مرامنامه و اساسنامه جبهه را قبول دارد با آغوش باز می پذیریم و کمیته های مختلفی برای جبهه تعریف شده که هیچ محدودیتی هم ندارد.

حائری بیان کرد: بحث نگاه جبهه که در سطح کشور و استان در کنار اقشار و قومیت ها اصلا نگاه ابزاری نیست بلکه نگاه استفاده از ظرفیت ها با اعتقاد و ایمان اقشار مختلف است. اعتقاد ما به جوانان این است که انقلاب با جوانان ضرر نکرده و نقش اساسی بانوان را نیز در انقلاب اسلامی باور داریم که کمیته آنها با محوریت خودشان فعالیت می کند.

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان تأکید کرد: فضای کشور و انقلاب نباید دو قطبی باشد. بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید به دنبال آرامش و رقابت سالم در کشور باشیم. جبهه به دنبال دو قطبی بودن نیست و فقط پیگیر رعایت اصول اخلاق و رقابت سالم هستیم و با علم و منطق برخورد کرده و مثل اروپا از هر ابزاری برای بیرون کردن رقیب از عرصه استفاده نمی کنیم.

حائری بیان کرد: هر دولت قانونی که در کشور آمده و مورد رای مردم بوده برای همه قابل احترام بوده و اصلا دولت ها را تضعیف نمی کنیم ولی به هر حال نقدها وجود دارد و به معنای تضعیف نیست. اطلاع پیدا کردن از میزان پیشرفت دولت در مباحث اقتصاد مقاومتی و یا نقش آفرینی در اشتغالزایی حق مردم است. اگر نقدی می کنیم به خاطر مسائل موجود در کشور است و اصلا به دنبال تضعیف نیستیم. هرکسی هم حق اظهار نظر و بیان نقطه نظرات را دارند و در فضای آرام و همدلی به دور از تنش به نقد و بررسی می پردازند.