رئیس قوه مقننه حضور گسترده مردم در انتخابات را عامل بازدارنده‌ای در برابر تحرکات دشمنان دانست و گفت: مسئولان باید شرایط را برای حضور گسترده مردم در انتخابات فراهم کنند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی به مناسبت فرا رسیدن سال جدید با اعضای شورای تأمین استان قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال جاری انتخابات خواهیم داشت، گفت: مسئله انتخابات دارای اهمیت بسیاری برای کشور است، از این رو به طور حتم حضور جدی و گسترده مردم در این عرصه عامل بازدارنده‌ای در برابر تحرکات و اقدامات دشمنان علیه جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی ادامه داد: قطعاً تمام مسئولان باید شرایط را برای حضور گسترده مردم در انتخابات فراهم کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه گردشگری جهت ایجاد اشتغال در کشور به ویژه استان قم، گفت: به طور حتم اگر به دنبال ایجاد صحیح اشتغال در استان هستیم، باید اقدامات و حمایت‌های لازم را از حوزه گردشگری صورت دهیم، زیرا این بخش ظرفیت‌های لازم را برای ایجاد اشتغال دارد.

در پایان این دیدار لاریجانی با اهدای لوح از مسئولان و مقامات استان قم تقدیر و تشکر کرد.

بررسی مشکلات و موانع تولید، فروش و صادرات فرش دستباف

لاریجانی همچنین به مناسبت فرا رسیدن سال جدید با رجبیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف استان قم و اعضای هیئت رئیسه این مرکز دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار مشکلات و موانع تولید، فروش و صادرات فرش دستباف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین رئیس قوه مقننه با اعضای کانون وکلا و سردفتران دیدار و گفت وگو کرد و اعضای این کانون به بیان برنامه های پیش روی خود و مشکلات موجود در این حوزه پرداختند.

در جریان دیدارهای نوروزی؛ دکتر لاریجانی با جمعی از جامعه ورزشی استان قم دیدار کرد و اعضای هیئت‌های ورزشی استان به بیان برنامه‌ها و اقدامات خود پرداختند.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی با مهدی کاهه دادستان و صلبی مدیر کل سازمان بازرسی استان قم دیدار کرد.

بر اساس این گزارش مدیران تولید کننده قطعات و خدمات گردشگری استان قم در دیدار نوروزی با رئیس نهاد قانونگذاری، گزارشی از میزان سفر گردشگران به استان و اقدامات صورت گرفته برای میزبانی از مسافران ارائه کردند.

در ادامه دکتر لاریجانی با اعضای اتحادیه کارگری استان قم دیدار کرد و اعضا به بیان برنامه‌های خود پرداختند.

نسبت جمعیت روستاها به جمعیت کل کشور پایین‌تر از میانگین جهانی است

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین امروز با امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و اعضای هیئت رئیسه این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم گزارشی را درباره عملکرد این سازمان و مشکلات پیش رو ارائه کرد.

همچنین لاریجانی در دیدار با رئیس و اعضای هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان قم با اشاره به وضعیت کنونی روستاها گفت: در شرایط کنونی بر اساس آمارها، حجم و جمعیت روستاها 25 درصد از کل جمعیت است که این آمار پایین تر از میانگین جهانی است.

وی ادامه داد: بخشی از این مشکل به علت معضل کم آبی است اما مهم ترین موضوع نبود چرخه اقتصادی در روستاها است.

لاریجانی گفت: اخیرا دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه کرده تا منابعی از صندوق توسعه ملی برای توسعه این حوزه اختصاص داده شود حال اگر این لایحه به نحو مطلوبی سامان داده شود، روستاها از چرخه اقتصادی مطلوبی برخوردار می‌شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط کنونی روستاها زیرساخت‌های رفاهی دارند اما از چرخه اقتصادی مطلوب برخوردار نیستند از این رو باید در روستاها امکانات اقتصادی دیده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در استان قم ستادی تشکیل شده تا برای ایجاد اشتغال در روستاها امکانات فراهم شود.

حضور لاریجانی در مراسم چهلم درگذشت حجت الاسلام والمسلمین قرهی

علی لاریجانی عصر پنجشنبه با حضور در حسینیه شهدای شهر قم، در مراسم چهلم درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدحسن قرهی حضور یافت.

وی در این مراسم ضمن آرزوی غفران الهی و علو درجات، برای آن مرحوم، برای خانواده ایشان صبر و اجر مسئلت کرد.

مرحوم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن قرهی از فضلا و شخصیت‌های برجسته حوزه علمیه قم بود.

آن مرحوم فرزند آیت‌الله حاج شیخ عبدالعلی قرهی از اعضای دفتر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در قم بود. وی و پدر مرحوم ایشان از شخصیت‌های مورد اعتماد مراجع تقلید و مقام معظم رهبری بودند.

همچنین رئیس قوه مقننه ضمن حضور در مسجد امیرالمومنین(ع) در مراسم چهلم درگذشت حاج سید محمد آل طاها شرکت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید محمد آل طه از خطبای برجسته و از اساتید حوزه علمیه قم بود.

آن مرحوم از سخنرانان مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مدرسه فیضیه در دوم فروردین سال 1342 بود. این مراسم مورد یورش وحشیانه مأموران رژیم طاغوت قرار گرفت و منجر به شهادت و زخمی شدن جمعی از طلاب و روحانیون شد.