رییس دانشگاه ادیان و مذاهب ایران و هیات همراه که به غنا سفر کرده‌اند، به همراهی سفیر ایران در این کشور آفریقایی با خانم «کاترین آفکو» وزیر فرهنگ ، گردشگری و هنر غنا در محل آن وزارت‌خانه دیدار و گفت‌وگو کردند .

به گزارش مرور نیوز، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب ایران و هیات همراه که به غنا سفر کرده‌اند، به همراهی سفیر ایران در این کشور آفریقایی با خانم «کاترین آفکو» وزیر فرهنگ ، گردشگری و هنر غنا در محل آن وزارت خانه دیدار و گفت‌وگو کردند .

در این دیدار نصرت مالکی، سفیر ایران در آکرا به فعالیت‌های کشورمان در غنا از جمله دانشگاه اسلامی و رایزنی فرهنگی اشاره کرده و آمادگی سفارت و دولت ایران برای گسترش همکاری‌های فرهنگی و گردشگری و علمی با غنا را اعلام کرد .

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب ، به زندگی مسالمت‌امیز ادیان مختلف در غنا ، سوابق استقلال طلبی و مبارزات مردم غنا با استعمار اشاره کرد و از نقش اثرگذار این کشور در منطقه غرب آفریقا تمجید کرد.

ایپکچی، رایزن فرهنگی کشورمان در غنا نیز از گسترش برنامه‌های فرهنگی ایران در غنا از جمله موزه، هفته فیلم ، برگزاری نمایشگاه قرآن و غیره خبر داد.

خانم آفکو نیز به وجود هماهنگی مذهبی و زندگی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان در غنا پرداخت و خواستار همکاری های بیشتر دو کشور در زمینه آموزش و فرهنگ شد.

وی در ادامه با توجه به نیاز غنا به ساخت هتل از سرمایه گذاران ایرانی برای مشارکت در هتل سازی این کشور دعوت کرد و همچنین برای در اختیار قرار دادن مرکز تاتر ملی غنا برای اجرای نمایش گروه های هنری ایران اعلام آمادگی کرد.

تاکید بر همکاری‌های بیشتر تهران و آکرا در زمینه آموزش و فرهنگ