رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، که به همراه هیاتی به کشور آفریقایی غنا سفر کرده است به همراه سفیر جمهوری اسلامی ایران در آکرا با پرفسور «یانگه» وزیر آموزش عالی غنا در محل این وزارتخانه دیدار و رایزنی کردند.

به گزارش مرور نیوز، در این دیدار نصرت الله مالکی سفیر ایران در این کشورآفریقایی، به ارائه گزارشی از فعالیت های دولت جمهوری اسلامی ایران در غنا در زمینه آموزشی و فرهنگ پرداخت و از آمادگی سفارت و دولت جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری های آموزشی، علمی و فناوری بین تهران و آکرا خبر داد.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب، به زندگی مسالمت آمیز ادیان مختلف در غنا، سوابق استقلال طلبی و مبارزات مردم این منطقه با استعمار اشاره کرد و از نقش اثرگذار این کشور در منطقه غرب آفریقا تمجید کرد.

وی همچنین به تشریح فعالیت های دانشگاه ادیان و مذاهب پرداخت.

در ادامه این دیدار وزیر آموزش عالی و دانشگاه های غنا نیز به نیاز این کشور برای توسعه رشته‌های مهندسی و فناوری اشاره کرد و گفت: در تلاشیم سهم رشته های فنی، مهندی و علوم را از 35 درصد به 60 درصد افزایش دهیم.

وی همچنین به ضرورت توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های غنا اشاره کرد و خواهان همکاری بین ایران و غنا در این زمینه شد.

در پایان این دیدار رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب از وزیر آموزش عالی و دانشگاه های غنا برای سفر به ایران دعوت کرد و آمادگی خود را برای اعطای 5 بورسیه به آموزش عالی غنا اعلام کرد.