حسن روحانی که به پایان دادن به انزوای ایران و حصول برجام مشهور است، روزگذشته از عملکرد اقتصادی خود پیش از انتخابات ریاست جمهوری دفاع کرد، رقابتی که با حضور غیرمنتظره ی یک روحانی برجسته به نام ابراهیم رئیسی مواجه شده است.

به گزارش مرور نیوز، بلومبرگ نوشت: حسن روحانی که به پایان دادن به انزوای ایران و حصول برجام مشهور است، روزگذشته از عملکرد اقتصادی خود پیش از انتخابات ریاست جمهوری دفاع کرد، رقابتی که با حضور غیرمنتظره ی یک روحانی برجسته به نام ابراهیم رئیسی مواجه شده است.

کلید پیروزی روحانی، متقاعد کردن مستعضفان به این است که فضا با او بهتر خواهد شد تا دیگران. روحانی بدون شک نیاز دارد که طیف طبقه متوسط را بیش از گذشته به خود جلب کند.

روحانی در سال 2013، موفق به کسب اکثریت ارا در مقابل کاندیداهای اصولگرا شد. او روابط ایران با جهان را عادی سازی کرد و تلاش کرد دروازه های کشورش را به روی تجارت و سرمایه گذاری باز کند.

هنوز مشخص نیست که دیگر کاندیداهای امیدوار اصولگرا به نفع رئیسی کنار بکشند. به هرحال، با پیروزی مخالفان روحانی، سیاست درهای باز ایران به خطر می افتد و مشخص نیست که ایا این پیروزی باعث لغو برجام می شود یا نه.

ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری از روز سه شنبه آغاز شده است و 5 روز به طول خواهد انجامید.

روحانی در باره کاندیداتوری خود به خبرنگاران گفت که منتظر باشند چند روزی.

براساس این گزارش، امسال، رقابت های انتخاباتی دیرتر از سال های گذشته شده است. البته هر چه روحانی زودتر کمپین خود را آغاز کند، رقبای او سریع تر علیه او بسیج می شوند.