عضوکمیسیون عمران مجلس، از رویکرد بانک ها در بخش های تولیدی کشور به ویژه مسکن انتقادکرد و گفت: اصلاح سیستم بانکی تسریع در ساماندهی بازار مسکن را در پی دارد.

به گزارش مرور نیوز، حمید بنایی با بیان اینکه ساماندهی بازار مسکن ضروری است، گفت: وضعیت مسکن در حال حاضر به مولفه های بسیاری بستگی دارد و تا ساماندهی به این مولفه ها رشدی در این بازار را شاهد نخواهیم بود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، علت طولانی شدن رکود مسکن را فعالیت تجاری و اقتصادی بانک‌ها خواند و افزود: عملکرد بانک ها در حال حاضر و در چند سال اخیر به شدت ضد تولید بوده و حتی سیاست تسهیلات دهی آن ها نیز موافق بخش تولید نیست.

وی با بیان اینکه اگر خواهان رونق مسکن در سال جاری هستیم باید سیستم بانکی کشور اصلاح شود، تصریح کرد: سیستم بانکی ایران بیشتر رویکرد تجاری دارد تا توسعه‌ای از این رو تا ادامه این روند توفیقی در این بازار را شاهد نخواهیم بود.

بنایی با تاکید بر اینکه بانک ها متاسفانه رقیب بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی هستند، افزود: در همه کشورهای پیشرفته بانک ها حامی بخش خصوصی برای رشد اقتصادی هستند که این مهم باید در کشور ما نیز برای بهبود وضعیت بازار مسکن در دستور کار قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بازار مسکن برای خروج از رکود نیازمند تسهیلات دهی ارزان و حمایت بدون شرط و شروط است، تصریح کرد: متاسفانه عملکرد ضدتولید شبکه بانکی مشکلات حوزه مسکن را بیشتر کرده و دلالی های این حوزه را افزایش داده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس آماده تعامل با دولت برای اصلاح عملکرد بانک ها و بهبود فضای بخش مسکن است.