رئیس کیسیون اجتماعی مجلس از ارسال طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور جهت بررسی بیشتر به مرکز پژوهش های مجلس خبر داد و گفت: طرح مذکور دارای بار مالی بود و با قانون اساسی مغایرت داشت.

به گزارش مرور نیوز، سلمان خدادادی درباره اقدامات درباره ساماندهی تعطیلات رسمی کشور، افزود: بحث ساماندهی تعطیلات رسمی کشور از مجلس ششم مطرح شد که تا به امروز به دلایل مختلف تعیین تکلیف نشده است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طرح تعطیلات رسمی کشور که از سوی تعدادی از نمایندگان تهیه شد دارای مشکلاتی از جمله بارمالی و مغایرت با اصل 75 قانون اساسی بود لذا مجلس نمی تواند ورود کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: ساماندهی تعطیلات رسمی کشور نیازمند تحقیقات و بررسی‌های کارشناسی دقیقی است؛ در گذشته که بحث حذف برخی از روزها از تعطیلات رسمی کشور مطرح شد برخی علمای بزرگوار به آن حساسیت نشان دادند لذا نمی توان دیدگاه این افراد را نادیده گرفت.

وی یادآور شد: به عنوان مثال در طرح تعطیلات رسمی کشور آمده بود که روز شنبه به جای پنجشنبه تعطیل شود در حالی که بسیاری از افراد بر این باورند که روزشنبه با تعطیلات رسمی یهودیان همخوانی دارد و شائبه تبعیت از یهودیان ایجاد شد.

خدادادی افزود: همچنین در طرح مذکور روز 12 و 13 فروردین و 15 خرداد قرار بود از تعطیلات رسمی حذف شود که این موضوع به خودی خود تبعات اجتماعی زیادی برای کشور داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: ساماندهی تعطیلات رسمی کشور نیازمند کار دقیق تحقیقاتی و پژوهشی است تا بتواند نظرات مثبت دولت و مجلس و علما و همه جریانات را به خود جلب کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت ساماندهی تعطیلات رسمی کشور، گفت: اگرچه کلیات طرح تعطیلات رسمی کشور از سوی کمیسیون رد شد اما جهت بررسی عمیق و دقیق به مرکز پژوهش های مجلس ارسال شد تا به صورت جامع به این مهم نگاه شود و در نهایت مجلس بر دیدگاه مرکز پژوهش ها تصمیم گیری کند.