عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد صدا و سیما در نحوه پوشش اخبار ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری گفت: صداوسیما مساله را تاحدی به سمت استهزاء کشاند و یک خوراک تبلیغاتی برای فضای مجازی ، رادیوها و تلویزیون‌های بیگانه فراهم کرد.

به گزارش مرور نیوز، محمدجواد جمالی نماینده فسا در جلسه علنی امروز - یکشنبه - خانه ملت در اخطاری با استناد به اصل 175 قانون اساسی اظهارکرد: در این اصل مشخص شده که صداوسیما باید در جهت مصالح عمومی حرکت کند.
وی افزود: همچنین در اصل 113 قانون اساسی آمده است که پس از مقام رهبری، رئیس جمهوری عالی ترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیما به رهبری مربوط می‌شود بر عهده دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: وقتی انتخاباتی برای چنین جایگاه مهم و شامخی برگزار می‌شود در کنار مسایلی که گفته شد هر کسی با هر شرایطی به خود اجازه می‌دهد برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کند، متاسفم که صداوسیما هم به این شرایط کمک کرد و با افراد جوان، نوجوان و کسانی که در قامت داوطلب نامزدی نبودند، مصاحبه می‌کرد که آیا شما نمی‌خواهید ثبت‌نام کنید.
وی همچنین گفت: به نظر من صداوسیما قدری مساله را به سمت استهزاء کشاند و یک خوراک تبلیغاتی برای فضای مجازی، رادیوها و تلویزیون‌های بیگانه فراهم کرد، اگر قرار است در جهت مصالح ملی عمل کنیم سوال این است آیا واقعا چنین برنامه‌هایی که به تناوب و تکرار در شبکه‌های مختلف پخش می‌شد و همه شاهد آن بودند به مصلحت کشور بود؟
وی تاکید کرد: باید در برنامه‌های صداوسیما بازنگری شود، باید برای آینده تذکر داده شود تا خودمان برخی مسایل را ترویج ندهیم، به هر حال ریاست جمهوری جایگاه رفیعی است، در حالی که ما با این کار علیه خودمان تبلیغات سوء به راه انداختیم.

**مسولان صدا و سیما توجه کنند
علی مطهری نایب رئیس مجلس که ریاست ساعاتی از جلسه علنی امروز را برعهده داشت، در پاسخ به اخطار جمالی در خصوص رویکرد صداوسیما به ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: این تذکر تا حد زیادی وارد است و این ایراد تا حدی نیز به وزارت کشور بازمی گردد که از هر کسی ثبت‌نام می‌کرد.
وی افزود: درست است که بسیاری از ملاک‌ها جزیی نشده اما همان ملاک‌های کلی به ما اجازه می‌دهد که از خیلی افراد ثبت‌نام نشود.
وی یادآور شد: وقتی می‌گویند رجل سیاسی نمی‌شود از یک جوان 18 ساله ثبت‌نام کنیم، ان شاءالله مسئولان صداوسیما هم به این موضوع توجه کنند.