عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ضرورت نظارت مستمر بر سازمان حیاتی میراث فرهنگی، تصریح کرد: نمایندگان با نگرش‌های سیاسی متفاوت با تبدیل سازمان مذکور به وزاراتخانه موافق هستند.

به گزارش مرور نیوز، احمد مازنی درباره طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه در پی تصویب یک فوریت رسیدگی به آن در صحن علنی مجلس، گفت: این امر دولت را فربه و بزرگتر نمی‌کند بلکه تشکیلات سازمان گردشگری در مرکز و دیگر استان‌ها به همان شکل گذشته فعال خواهد بود و تنها سمت معاونت رئیس جمهور به وزیر تغییر پیدا می‌کند که این مهم فوایدی به همراه دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به فواید طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه اشاره کرد و افزود: در پی این تغییر وزیر مربوطه باید با رای اعتماد مجلس انتخاب می‌شود و دولت‌ها نمی‌توانند افرادی را که شاید مورد تایید نباشند، در این سمت منصوب کنند.

وی همچنین افزود: در صورت تصویب جزئیات این طرح، مجلس می‌تواند مستقیما وزیر را مورد سوال قرار دهد اما درصورت وارد دانستن ان‌قلت به عملکرد معاون رئیس‌جمهور باید خود شخص رئیس‌جمهور را احضار کند و علیرغم داشتن اختیار قانونی برای این کار اما سوال از رئیس‌جمهور در صحن علنی هنوز تابو است.

این امضاءکننده طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه، ادامه داد: از آنجا که ممکن است نظارت بر این سازمان حساس و حیاتی به درستی انجام نشود، نمایندگان بسیاری با نگرش‌های سیاسی متفاوت با تبدیل آن به وزارتخانه موافق هستند تا ان‌شاالله این سازمان بتواند نقش موثری در ایجاد اشتغال و ارزآوری ایفا کند و نتواند به حیاط خلوت دولت‌ها تبدیل شود.