مردم با مراجعه به حافظه تاریخی خود قادر به تشخیص درست این موضوع هستند که کدام یک از جریان های سیاسی در اداره مملکت از وزن بیشتر و کارنامه بهتری برخوردار است.

به گزارش مرور نیوز، اعظم طالقانی افزود: باید به سوابق نامزدها بها داد. اگر ما به گذشته افراد توجه کنیم می توانیم انتخاب درستی داشته باشیم. البته درباره عملکرد افراد نمی توان قضاوت صفر یا صدی داشت و هر کدام از نامزدها دارای نقاط ضعفی هستند.
وی تصریح کرد: مردم با مراجعه به حافظه تاریخی خود قادر به تشخیص درست این موضوع هستند که کدام یک از جریان های سیاسی در اداره مملکت از وزن بیشتر و کارنامه بهتری برخوردار است.
طالقانی گفت: باید معدل کاری افراد در گذشته را در نظر گرفت. آنانی که تجربه بیشتر و بهتری در ساختن جامعه ای سالم دارند و به فکر منافع این مملکت و اسلام هستند، گزینه بهتری برای در دست گرفتن قوه مجریه اند و به این ملاک ها باید عمل بر اساس تقوا و عقلانیت بیشتر را نیز اضافه کرد.
این فعال سیاسی ادامه داد: تقوا نیز به ظاهر افراد نیست بلکه هر کس که عاقل تر و بیشتر به فکر مردم و کشورش است، حتما شخص با تقواتری است. فرد با تقوا به این فکر نیست که در ایام داشتن پست و مقام؛ بار خود را ببندد و در آخر هم مسوولیت اقدامات خود را بر دوش این و آن بیندازند.
وی در پایان با اشاره به احراز صلاحیت برخی افراد گفت: در شرایط خاص موجود، تایید صلاحیت این ترکیب از داوطلبان به عرصه نهایی انتخابات و کنار گذاشته شدن جریانی خاص قابل پیش بینی بود؛ چرا که به قدرت رسیدن این جریان از همان ابتدا نیز فاقد منطقی درستی بود.