عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سخنان تهدید آمیز نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه اعضای شورای امنیت گفت: ترامپ در حال مقدمه چینی برای مداخله به نفع حامیان تروریسم است .

محمدابراهیم رضایی گفت: رئیس جمهوری آمریکا دنبال یکسره کردن جنگ سوریه به نفع رژیم سعودی و حامیان داعش است اما در این راه نیازمند همراهی سازمان ملل متحد است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدیدالحن از رفتار رئیس جمهوری آمریکا در تشدید بحران خاورمیانه گفت: مسئولیت وضعیت دردناک مردم کشورهای عراق ، سوریه ، یمن ، افغانستان ، لیبی که هر روز توسط ده ها گروه تروریستی متوجه روسای جمهوری ایالات متحده است.

وی در ادامه افزود: تکرار اقدامات ترامپ در عملیات نظامی علیه دمشق مسئله ای است که اوضاع خاورمیانه را به نقطه بدون بازگشت خواهد کشاند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سخنان تهدید آمیز نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه اعضای شورای امنیت گفت: ترامپ در حال مقدمه چینی برای مداخله به نفع حامیان تروریسم است .

وی تصریح کرد: ابزار دست شدن شورای امنیت سازمان ملل در دست ترامپ اتفاقی است که خطر جنگ جهانی سوم را خاورمیانه یا خاور دور پررنگ تر می کند.

گفتنی است ، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه در کنفرانس خبری کاخ سفید از دیدار اعضا شورای امنیت این سازمان با رئیس جمهوری آمریکا و موضوع گفت وگوها در این دیدار سخن گفت .

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که رئیس جمهوری متبوعش در این دیدار به اعضا شورای امنیت تفهیم کرد که تلاش دولت تازه آمریکا ایجاد اصلاحاتی در این نهاد بین المللی است .

هیلی از جمله موارد این اصلاحات به نحوه صرف هزینه ها، اصلاحات در عملیات صلح بانی و مهم تر از همه حمایت و پشتیبانی از قطعنامه های مصوبه شورا اشاره کرد و گفت که از نظر آمریکا تضمین اجرای قطعنامه هایی که به تصویب این شورا رسیده در بالاترین درجه اهمیت قرار دارد .

وی اضافه کرد که پیام مهم ترامپ به نمایندگان عضو این شورا این بود که کشورش اهل عمل است و افزودکه اعضا مذکور پیام رئیس جمهوری کشورش را به روشنی و وضوح شنیده اند و مدعی شدآن‌ها در این دیدار بخوبی پی برده اند که ترامپ در سیاست های خارجی خود جدی است ./

پایان پیام