رئیس ستاد فرهنگیان حسن روحانی تاکید کرد که «کاندیداهای ریاست جمهوری به جای تهمت و فریبکاری، باید از برنامه‌های خودشان صحبت کنند».

به گزارش مرورنیوز ، محمدعلی نجفی در گردهمایی مسئولان مدارس غیردولتی که برای حمایت از حسن روحانی تشکیل شده بود، اظهار داشت: حضور ما در این‌جا نشان می‌دهد که دغدغه‌مان صرفا شخصی و صنفی نیست؛ زیرا اگر این‌گونه بود باید بر اساس تکلیف شخصی‌مان در جمعه هفته آینده پای صندوق‌های رای حاضر می‌شدیم اما این‌که از چند هفته قبل دوستان مشغول فعالیت‌هایی برای آگاه کردن مردم هستند و این‌که امروز اینجا جمع شده‌اند نشان از دغدغه‌ای مهمتر است. در واقع همه می‌خواهند مردم را با اطلاعاتی که می‌دهند آگاه‌تر کنند تا آن‌ها تصمیم بگیرند آینده اجرایی کشور را به چه کسی می‌سپارند.

وی اضافه کرد: روزهای قبل از انتخابات باید فضای بحث و گفت‌وگو ایجاد شود اما متاسفانه در حالی که قاعدتا هر کسی باید برنامه خودش را در مورد اداره بهتر کشور مطرح کند ولی بعضی‌ها با فریبکاری و تلاش برای گول زدن مردم چشم طمع به خرید رای‌های آن‌ها دارند. باید تلاش کنیم تا مردم هفته آینده درست تصمیم بگیرند و از این مرحله خطرناک عبور کنیم.

وی به وعده‌های برخی از کاندیداها اشاره کرد و گفت: بالا بردن مطالبات بدون در نظر گرفتن مبنای علمی و پشتوانه اجرایی باعث می‌شود که در صورت انجام ندادن این وعده‌ها در دوره چهار ساله نه تنها برای تیم اجرایی مشکل ایجاد کند بلکه برای نظام هم مشکل‌ساز می‌شود. افرادی که با زدن بر طبل توخالی وعده‌های‌شان می‌خواهند آرا جذب کنند آیا فکر ضربه‌ای که به منافع ملی می‌زنند را کرده‌اند؟ وظیفه ما این است که در این شرایط هشدار بدهیم که مردم درست تصمیم بگیرند و خدای نکرده به مرحله‌ای نرسیم که وضعیت به آن هشت سال کذا برگردد.

رئیس ستاد فرهنگیان حسن روحانی اضافه کرد: ما از طرفی نگران آموزش و پرورش کشور هستیم و باید در نظر داشته باشیم کسی که به عنوان رییس‌جمهور انتخاب می‌شود در این زمینه چکار خواهد کرد. از طرف دیگر باید تصمیم بگیریم که آیا انتخاب ما برای آینده مردم و فرزندان‌مان و آنچه در جهت توسعه و رشد کشور خواهد بود یا خیر؟ به عنوان افرادی که تجربه کار در آموزش و پرورش را داریم باید به هر دو موضوع نگاه کنیم.

وی به برنامه‌های کاندیداها در زمینه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: بسیاری از کاندیداها در این زمینه برنامه روشن و دقیقی ندارند. از طرف دیگر بعضی از آقایان کارنامه خودشان را هم به صورت واقعی ارائه نمی‌دهند تا با فرض این‌که وعده‌های آن‌ها قابلیت اجرایی دارد ببینیم که آیا با توجه به کارنامه‌شان توان اجرای آن‌ها را دارند یا خیر؟ وقتی به کارنامه بعضی از نامزدها نگاه می‌کنیم می‌بینیم آن‌ها با این رزومه مرد انجام این وعده‌ها نیستند.

وی گفت: برخلاف این‌که فکر می‌کردیم هر چه جلوتر برویم انتخابات برنامه‌محورتر می‌شود متاسفانه کار برعکس شده است و در این شرایط وقتی به این موضوع اشاره می‌کنیم که اگر شما رییس‌جمهورشوید کشور به شرایط قبل از سال 92 بر می‌گردد، می‌گویند رقیب هراسی می‌کنیم. شما می‌گویید عملکرد دولت ضعیف بوده و معمولا دلایل غلط یا دروغ برای آن می‌آورید ولی این دولت حداقل یک کارنامه چهار ساله دارد که می‌توان بر اساس آن ارزیابی کرد و دید دولت در کدام بخش‌ها توفیق داشته و همچنین دلایل عدم توفیق را هم بررسی کرد. این‌که به خاطر کارشکنی‌های بعضی‌ها بوده و یا چیز دیگر و یا ناشی از ضعف مسئولان دولتی است.

وزیر سابق آموزش و پرورش به انتقاد از برنامه‌های برخی از کاندیداها در مورد آموزش و پرورش پرداخت و گفت: در این زمینه ندیدم که به صورت رسمی برنامه مشخصی را ارائه کرده باشند. بعضی از آن‌ها کلیاتی را عنوان کرده‌اند.