استاندار اصفهان گفت: سه میلیون و 490 هزار نفر در استان اصفهان واجد شرایط رأی دادن هستند که 76 هزار نفر آن ها رأی اولی‌ هستند.

به گزارش مرور نیوز، رسول زرگر پور در شورای اداری شهرستان کاشان اظهار کرد: در سال گذشته، 60 هزار شغل جدید در استان اصفهان ایجاد شده است که بیشتر آنها مشاغل خانگی و واحدهای زود بازده و کوچک تولیدی و صنعتی است هرچند که برخی از آن‌ها واحدهای بزرگ تولیدی نیز بوده است.

وی افزود: در دولت یازدهم خدمات زیادی به ویژه با رویکرد اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور انجام شده است و نباید آنها را نادیده گرفت و بی انصافی است اگر بگوییم کاری انجام نشده است هرچند اقتصاد کشور بی مشکل نیست.

استاندار اصفهان تصریح کرد: 15 درصد از تولید ناخالص ملی کشور در استان اصفهان تولید می‌شود و از این رو باید از این استان به عنوان اقتصادی‌ترین استان کشور یاد کرد.

وی ادامه داد: استان اصفهان دارای یک میلیون نفر کارگر است و 10 درصد از صنایع بزرگ کشور اعم از صنایع فولادی، ساختمانی، نظامی و شیمیایی در این استان قرار دارد و طبیعی است چنانچه مشکل و یا رکودی در اقتصاد کشور پیش بیاید بر این استان اثرگذار باشد.

زرگرپور با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت گفت: سه میلیون و 490 هزار نفر در استان اصفهان واجد شرایط رأی دادن هستند که 76 هزار نفر آن ها رأی اولی‌هایی هستند که برای نخستین بار در انتخابات شرکت خواهند کرد.

وی گفت: بیش از 75 هزار نفر شامل نیروی اجرایی، انتظامی و نظارتی برای برگزاری انتخاباتی سالم در استان اصفهان مشارکت دارند.

استاندار اصفهان افزود: پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در 107 شهر این استان برگزار خواهد شد که بیشترین تعداد در استان‌های کشور است و 570 نفر به عنوان نماینده مردم انتخاب خواهند شد.

به گفته زرگر پور، ساکنان یک هزار و 800 روستای استان اصفهان برای انتخاب سه هزار و 200 نفر عضو شوراهای اسلامی روستا به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت و هم چنین اعضای 51 شورای عشایری نیز در استان اصفهان در این انتخابات تشکیل خواهد شد.