به دنبال جلسه مهم هماهنگی مسئولان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در کشور عراق به ریاست ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد، اعلام شد که به غیر از استان های کردستان عراق، نجف و کربلا و بصره، 6 حوزه رای گیری نیز برای ایرانیان در مرکز عراق در نظر گرفته شده است.

به گزارش مرور نیوز مجید دانش پژوه مسئول بخش کنسولی سفارت ایران در عراق و عضو اصلی هیات اجرایی انتخابات در بغداد، مکان های استقرار صندوق های رای را در این حوزه به شرح زیر اعلام کرد.
1- سفارت ایران در بغداد (منطقه صالحیه)
2- منطقه کاظمین در شمال بغداد (هتل جنت الفردوس واقع در باب المراد)
3- شهر سامرا
4- فرودگاه بین المللی بغداد
5- گذرگاه مرزی مهران - زرباطیه
6- صندوق سیار
دانش پژوه ، در توضیح پیرامون هماهنگی های بعمل آمده برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ، گفت در جلسه روز شنبه این هفته که به ریاست آقای مسجدی سفیر ایران در عراق و با حضور معاونان و مسئولان و کارشناسان و نیز مسئولان بخش های مریوطه از جمله بخش های فرهنگی برگزار شد ،آخرین تمهیدات برای برگزاری هرچه با شکوه تر انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری کشورمان در کشور عراق، اندیشیده شد.
وی با بیان اینکه تمام تلاش های صورت گرفته باهدف جمع آوری آرای کلیه شهروندان ایرانی است که تمایل به شرکت در انتخابات دارند، گفت دراین زمینه کلیه هماهنگی ها با وزارت خارجه ، وزارت کشور و مسئولان امنیتی و محلی انجام شده است.
براساس این گزارش، برای آن دسته شهروندانی که ممکن است فرصت مراجعه به صندوق های اخذ رای را پیدا نکنند، صندوق سیار پیش بینی شده است که در روز جمعه به برخی محلات بغداد که شهروندان ایرانی در آن ساکن هستند و نیز دفاتر و یا بیمارستان ها جهت جمع آوری آرای شهروندان ایرانی مراجعه خواهند کرد.
کار رای گیری در صندوق ها از ساعت 8 صبح به وقت محلی تا 18 بعد از ظهر جمعه 29 اردیبهشت انجام می شود وهمچنین تاکید شده است که شهروندان ایرانی می بایست برای ریختن آرای خود شناسنامه ایرانی یا گذرنامه معتبر ایرانی و یا کارت ملی ایران را حتما همراه داشته باشند.
همچنین در جلسه هماهنگی، برای اطلاع رسانی به شهروندان ایرانی نیز اقداماتی صورت گرفته است، بطوری که علاوه بر اطلاع رسانی از طریق سایت سفارت ایران در عراق، به هتل هایی که زائران و شهروندان ایرانی اقامت دارند ، بویژه در کاظمین اطلاع رسانی شده و قرار است بنرهایی در محل استقرار صندوق ها نصب شود.
علاوه بر بغداد و حوزه های تحت پوشش آن، سرکنسولگری های ایران در شهرهای نجف، کربلا، بصره ، سلیمانیه و اربیل نیز روز 29 اردیبهشت ماه اقدام به جمع آوری آرای ایرانیان بویژه زائران و گردشگران در این مناطق می کنند.