بیش از هزار و 800 نفر از استادان دانشگاه های کشور با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر ضرورت شرکت فعالانه عموم مردم در انتخابات پیش رو، دکتر روحانی را به عنوان بهترین گزینه برای هدایت کشور معرفی کردند.

به گزارش مرور نیوز، بیش از هزار و 800 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها، مؤسسات و مراکز پژوهشی کشور خطاب به مردم ایران بیان داشتند:
ملت عزیز و بزرگوار ایران، انتخابات ریاست جمهوری جلوه و تجلی جمهوریت نظام و تبلور حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش می باشد و انتخاب مردم تأثیری مستقیم بر زندگی تک تک آحاد ملت و آینده کشور دارد.
همه می دانیم وضعیت کشور با وجود برخورداری از استعدادهای درخشان انسانی و منابع طبیعی سرشار خدادادی و نظام جمهوری اسلامی، با آنچه شایسته شما مردم بزرگوار و جامعه ایده آل اسلامی است فاصله دارد.
بی تردید نابسامانی های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و زیست محیطی کشور؛ به رغم وجود قابلیت ها و استعدادهای فراوان، کم نظیر و استثنایی این سرزمین در بی تدبیری، افراطی گری، نبود شفافیت و پاسخگویی، برنامه گریزی، بی توجهی به خردجمعی، دامن زدن به تنش های داخلی و خارجی مایه دارد.
انتخابات پیش رو فرصت مغتنمی در جهت برگزیدن فردی صالح، کارآمد، مدیر و مدبر، دلسوز، معتدل، آزادیخواه و دارای درک سیاسی عمیق برای سکانداری کشور، پاسخگویی به دغدغه ها، دردها، نیازها و مشکلات معیشتی مردم است.
بدون شک ما سرزمینی می خواهیم که شفاف سازی در همه حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن انجام شود تا از رشد فساد، رانت و ضایع شدن سرمایه های مادی و معنوی کشور جلوگیری به عمل آید.
خواست ما پاسخگویی همه مسئولان و خدمتگزاران در پیشگاه ملت، فصل الخطاب بودن قانون، پرهیز از تندروی و دشمن تراشی و تنش افزایی در سطح بین المللی و حفظ آرامشی است که زمینه ساز آزادی های مشروع جامعه باشد.
ما سرزمینی می خواهیم که فرصت های برابر کسب و کار، آموزش، مسکن، بهداشت و درمان در اختیار همه افراد جامعه قرار گیرد.
حقوق مندرج در قانون اساسی رعایت و فرصت شرکت فعالانه همه شهروندان در امور کشور به طور مؤثر و فعالانه فراهم باشد. جامعه ای که در آن شایسته سالاری جزء اصول اجتناب ناپذیر در همه زمینه ها جهت ارتقای اخلاق و فرهنگ و ایجاد اعتماد میان آحاد جامعه باشد.
به باور ما حفظ و تقویت زیرساخت های علمی برای شکوفایی استعدادهای کشور بایستی در اولویت قرار گیرد تا افراد و جوانان تحصیلکرده این سرزمین برای آینده ای روشن و پرامید دل به مهاجرت به افق های دوردست و زندگی در اقصی نقاط جهان نبندند.
ما سرزمینی می خواهیم که حفظ محیط زیست و توسعه پایدار آن، در شرایطی که معضل تخریب محیط زیست و عدم توجه کافی به آن کیان مملکت و آینده این کشور را تهدید می کند و آلودگی کلانشهرها که به طور مکرر و هرساله جان شهروندان را تهدید می کند و زیستگاه های طبیعی در گذشته دستخوش بی تدبیری و سوء مدیریت قرارگرفته است، دغدغه اصلی مسئولان باشد.
به گمان ما، سرزمین ایران برخوردار از منابع و قابلیت های فراوانی در حوزه های مختلف است که مشارکت و انتخاب درست و هوشمندانه ما در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو می تواند سهم بی بدیلی در استفاده درست و معقول از این منابع و قابلیت ها را فراهم سازد.
ما استادان دانشگاه های کشور به عنوان خادمان ملت، پژوهشگران عرصه علم و تکنولوژی و تربیت کنندگان نسل فردای کشور، با توجه به مشکلات و معضلات موجود اقتصادی و اجتماعی و همچنین حساسیت منطقه و اوضاع بین المللی وظیفه خود می دانیم که برای تحقق مطالبات فوق، نظر خود را در این انتخاب، در پیشگاه ملت که صاحبان و ولی نعمتان اصلی کشور هستند بیان کنیم لذا با توجه به جمیع جهات و اذعان به بعضی کاستی ها، دکتر روحانی را بهترین گزینه برای هدایت کشور می دانیم و حمایت خود را از نامزدی وی اعلام می کنیم.
ما به دکتر روحانی رای می دهیم چرا که کشور را با توافق برجام از خطر جنگ، تحریم و تنش در روابط بین المللی نجات داد و امید، اعتدال و آرامش را به کشور باز گرداند.
ما به دکتر روحانی رای می دهیم که در دولت وی رشد منفی اقتصادی به رشد مثبت رسید و تورم لجام گسیخته 46درصدی به یک رقمی رسید.
رای ما دکتر روحانی است چرا که در این مدت ایشان را مدافع حقوق شهروندی جوانان، زنان، اقلیت ها و همه آحاد مردم یافته ایم. دولت آقای روحانی در گذشته به دور از دروغ و غوغا سالاری قدم های موثری در جهت شفافیت اقتصادی و فضای باز سیاسی برداشته است.
انتخاب مجدد دکتر روحانی جلوگیری از افتادن دوباره کشور در دام دروغ، فساد، تبعیض، رانت و تنش در عرصه جهانی است و امید واثق داریم که ایشان با پشتوانه و تجربیات و سوابق اجرایی، با استفاده از نیروهای خدوم، متخصص و با تجربه، کشور را در جهت اعتدال و پیشرفت در همه زمینه ها راهبری کند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، همزمان با پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار خواهد شد.