نامزد پنجمین انتخابات شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه صدا و سیما وقت مناسبی گذاشت تا نامزدها حرفهایشان را بزنند، درباره لیست شوراها گفت: تشتت لیست‌های اصلاحات ممکن است ضربه وارد کند.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی عصر امروز در حاشیه فرایند رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات، کم هزینه‌ترین مسیر برای انتخاب در کشور است و خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی این امکان را در اختیار مردم قرار داده تا هر چهار سال یک بار، سرنوشت خود را با انتخابات رقم بزنند.

وی با با بیان اینکه دو تفکر سیاسی در انتخابات پیش روی روبروی هم هستند ادامه داد: در این راستا حرف های زیادی زده شد و صدا و سیما هم وقت مناسبی گذاشت تا تمامی نامزدها بتوانند حرفهایشان را بزنند؛ همچنین سخنرانی ها و مراسم های مختلفی در طول انتخابات برگزار شد.

هاشمی تاکید کرد: چه در زمان ثبت نام چه در زمان تایید صلاحیت‌ها و چه در زمان تبلیغات و مناظره ها، بسیار خوب عمل شد و خوشبختانه انتخابات به آرامی در حال برگزاری است و جا دارد از دولت آقای روحانی و مسئولان انتخابات در وزارت کشور و نیروهای انتظامی و امنیتی و همه کسانی که در برگزاری انتخابات تلاش کردند، تشکر شود.

نامزد پنجمین انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: کاندیداها در جریان انتخابات نیز درخشیدند و حرفهایشان را زدند گرچه حر ف‌های غیراصولی زده شد و تخریب هایی صورت گرفت اما این موارد در انتخابات طبیعی است و آنچه مهم است -با توجه به فرموده مقام معظم رهبری- برنده اصلی مردم هستند و طرف مقابل باید تمکین کند و اجازه دهد نظراتش را به اجرا در بیاورند.

هاشمی با بیان اینکه حضور مردم مهم است تصریح کرد: بنابراین من از همه کسانی که در سیاست‌های امنیتی، نظامی و سیاسی تصمیم گیرنده هستند می‌خواهم اجازه دهند آن کسی که در کشور برنده شده نظراتش را در کشور پیاده کند.

هاشمی با اشاره به عملکرد روحانی بیان داشت: با توجه به همه مزاحمت هایی که برای آقای روحانی ایجاد شد اما عملکرد وی با رفع تحریم های هسته‌ای پایین آوردن نرخ تورم، ایجاد فضای آزاد در فضای مجازی به صورتی که همه توانستند به راحتی از ان استفاده کنند، بود. امور را بهبود بخشید که این مسئله قابل ستایش است.

هاشمی همچنین در ادامه درباره تشتت لیست‌های اصلاح طلبان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: بعید نیست این تشتت ضربه وارد کند اما مردم در حد انتخابات، وضعیت بهتری نسبت به گذشته پیدا کردند و این را فهمیدند که اگر به لیستی رای ندهند همه کرسی های شورا به دست نمی‌آید لذا رفتن یک یا دو و یا حتی 10 نفر از یک لیست به شورا مشکلی را حل نمی کند؛ همانطور که در شورای گذشته حل نکرد. لذا علی رغم اینکه برخی به لیست امید انتقاد داشتند اما به همه اعضا رای دادند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به لیست امید انتقاد دارد یا خیر گفت: چون لیست اصلاح طلبان حاصل یک تصمیم جمعی است، همه به آن تمکین کردند اما هر کسی می تواند نظرات مختلفی داشته باشد؛ من هم نسبت به لیست نمی گویم اعتراض داشتم اما می دانم که اعتراضاتی وجود داشت.