«ماجد حلیمه» معتقد است که مردم ایران با حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری از انقلاب این کشور حمایت کرده و آینده این انقلاب را برای سال های بعد ترسیم نمودند.

به گزارش مرور نیوز، ماجد حلیمه عضو پارلمان سوریه در پاسخ به مهر دموکراسی را در ایران واقعی دانست و بر نقش مردم در حفظ انقلاب و تعیین راه آن در سال های بعد از طریق حضور در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد.

«ماجد حلیمه» عضو پارلمان سوریه در سخنانی به بررسی دموکراسی در ایران و کشورهای منطقه پرداخت و در همین راستا تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری که در تمام نقاط ایران و همچنین در میان ایرانی های مقیم خارج از این کشور در روز جمعه گذشته برگزار شد و پیش از این در طول حدود 40 سال اخیر هم شاهد آن بوده ایم، نشانگر وجود دموکراسی واقعی در این کشور است که در قالب انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات پارلمانی و تعیین نماینده برای مردم در مجلس این کشور نمود پیدا می کند.

وی در ادامه سخنان خود در همین زمینه افزود: از سوی دیگر برگزاری این انتخابات از مشارکت مردم ایران در تعیین رهبران و مقامات خود و مشارکت واقعی آنها در قدرت حکایت دارد. همچنین مردم ایران با حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری از انقلاب این کشور حمایت کرده و آینده این انقلاب را برای سال های بعد ترسیم می کنند.

عضو پارلمان سوریه درباره تاثیر انتخابات ایران بر رویدادهای منطقه نیز تاکید کرد: رهبران ایران مبانی و اصولی دارند که بر اساس آن بهترین روابط را با کشورهای همسایه برقرار می کنند و در عین حال بدون مداخله در امور داخلی دیگر کشورها، از ملت های مظلوم نیز حمایت می نمایند. ایران با این کشورها بر اساس احترام متقابل تعامل می کند و روابط خود را با کشورهای جهان طبق اصل احترام متقابل و عدم مداخله در امور دیگران پیش می برد.

وی در همین راستا بیان داشت: حمایت مطلق از مسأله فلسطین و مردم این کشور که سرزمینشان توسط رژیم غاصب صهیونیستی اشغال شده، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی جزء اصول ایران بوده است. ایران همچنین از مقاومت سوریه در برابر متجاوزان و تروریست ها که با انواع حمایت های مالی، سیاسی و اقتصادی به سوریه هجوم آوردند، پشتیبانی کرد. لبنان، یمن، بحرین و عراق نیز از جمله ملت های مظلومی بودند که مورد حمایت ایران قرار گرفتند. بنابراین انتخابات ریاست جمهوری در ایران ایستگاه مهمی در روند تقویت و تحکیم دموکراسی و حفظ انقلاب است.