معاون رئیس‌جمهور گفت: مفهوم «دولت سایه» کمک به دولت است پس کسانی که چنین ایده ای را دنبال می‌کنند اگر نیتی غیر از این دارند برای سازماندهی تخریب و مانع‌تراشی و اذیت، دولت سایه تشکیل ندهند.

به گزارش مرور نیوز، معاون رئیس‌جمهور گفت: مفهوم «دولت سایه» کمک به دولت است پس کسانی که چنین ایده ای را دنبال می‌کنند اگر نیتی غیر از این دارند برای سازندهی تخریب و مانع‌تراشی و اذیت، دولت سایه تشکیل ندهند.

معصومه ابتکار درباره تلاش حامیان ابراهیم رئیسی برای تشکیل دولت در سایه گفت: دولت در سایه تعبیر خاصی است و مفاهیم خاص خود را دارد.

وی افزود: اینکه احزاب رقیب باید برعملکرد نامزد پیروز یا احزاب حاکم نظارت کنند، اقدام خیلی خوبی است اما این نظارت شرایطی دارد چون بیشتر جنبه دیده بانی مدنظر است.

معاون رئیس جمهور دیده بانی، رصد و ارزیابی را اقدام خیلی خوب توصیف کرد و یادآور شد: همه احزاب، تشکل ها، گروه ها، فعالان اجتماعی و سیاسی، حتی احزاب پیروز اصلاح طلب و اعتدالگر باید کار مهم رصد و دیده بانی را انجام دهند چون نقد و ارائه پیشنهاد برای حل مشکلات کشور بسیار مهم و حائز اهمیت است و خیلی می تواند به دولت کمک کند.

وی ادامه داد: دو مشکلی که ما در دولت یازدهم با آن مواجه بودیم و هنوز هم ادامه دارد، یکی اتهام زنی و تخریب بر مبنای ادعاهای دروغ و کذب محض است، مشکل دیگر آنکه برخی‌ها گاهی وقت ها همه تلاش شان را با استفاده از هر ابزاری به کار می گیرند تا کارها را به توقف ببرند و اجازه ندهند اقدامات دولت به نتیجه برسد. معتقدم دو رویکرد یادشده نهایتا کارآمدی نظام را پایین می آورد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه بعد از انتخابات ریاست جمهوری باید همدلی میان گروه های رقیب برقرار شود، اظهار کرد: همان طور که آقای روحانی گفتند همه بیایند و به دولت آینده کمک کنند، این پیام خطاب به همه رقبا، گروه های سیاسی و مردم است. حتی کسانی که سخت ترین انتقادها را به دولت دارند.

وی ادامه داد: آقای روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رأی آورد و قرار است در بالاترین مسئولیت اجرایی کشور کار خود را ادامه دهد بنابراین الان وقت کمک کردن است، این کمک می تواند در قالب نقد سازنده، علمی، تخصصی و دلسوزانه باشد یا آنکه خود را به شکل برداشتن گام های عملی برای رفع مشکلات و اعتلای کشور نشان دهد.

ابتکار بیان کرد: اگر دولت سایه بخواهد مفهومی داشته باشد مفهوم آن در قالب کمک به دولت معنا پیدا می کند پس کسانی که چنین ایده ای را دنبال می کنند اگر نیتی غیر از این دارند برای سازندهی تخریب و مانع تراشی و اذیت، دولت سایه تشکیل ندهند.