14 خرداد سالگرد رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی است، رهبری که با نهضت فرهنگی خود روحیه عزت و آزادی و استقلال خواهی را در جامعه انسانی بوجود آورد.

به گزارش مرور نیوز، ساعت هفت صبح روز 14 خرداد ماه سال 1368 صدای گوینده رادیو در خانه می پیچید، خبر کوتاه بود ولی تلخ، آن قدر تلخ که با گذشت 34 سال از آن روز هنوز داغ آن بر دل ها جاری است، "انا لله و انا الیه راجعون " روح بلند رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) به ملکوت اعلی پیوست. اینها جملاتی بود که از زبان گوینده رادیو شنیده شد.
14 خرداد، یادآور روزی است که ناخدای انقلاب اسلامی بزرگ کشتی انقلاب را پس از رهانیدن از گرداب ها، طوفان ها و صخره ها به ساحل امن رسانید و سپس دل به دریا زد و ما ساحل نشینان را تنها گذاشت.
مراسم وداع این پیر اخلاق، سیاست و تدبیر به اعتراف دوست و دشمن یکی از باشکوهترین، خودجوش ترین و کم نظیرترین مراسم وداع با مردی از عرصه سیاست و دیانت بود.
14 خرداد روزی است که عشق امت اسلامی نسبت به امام خود در حضوری چشمگیر و گسترده تبلور یافت و به تمام جهانیان ثابت کرد که امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است.
همایش عظیم 14 خرداد که همه ساله برگزار می شود، ناشی از فرهنگ عمیق و انقلابی ملت ایران است و نشان می دهد که مردم ولایتمدار این مرز و بوم همچنان مدافع آرمان ها و دستاوردهای نهضت امام خمینی (ره) هستند.
14 خرداد روز حزن و اندوه یاران روح‌الله است، روزی که برای همیشه یادآور به سوگ نشستن ملت ایران در غم فراق آغازگر نهضت عظیم بیداری اسلامی است.