نامه علی مطهری به رئیس قوه قضاییه، اعلام تاریخ محاکمه متهم پرونده ستایش و دو متهم پرونده فساد نفتی، احضار برخی مدیران کانال‌های تلگرامی، شکایت معاونت حقوقی رییس‌جمهور از "خبرگزاری فارس"، تایید صحت انتخابات میاندوره‌ای مجلس توسط شورای نگهبان، اظهارات حدادعادل درباره ابراهیم رئیسی و ... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روزهای پنج‌شنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه، ۱۱، ۱۲، 13 و 14 خردادماه 1396 است که می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

روحانی: نمی‌پذیریم هر کس در ‏هر شهر با سلیقه خود با زندگی مردم بازی کند

رییس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران پذیرفته است که تنها یک رهبر و قانون اساسی در کشور وجود ‏دارد، اظهار داشت: ما نمی‌پذیریم که هر کسی در هر شهری ادعای رهبری مردم را داشته باشد و ‏بخواهد با قانون و سلیقه خود با زندگی مردم بازی کند چراکه معتقدیم آرامش مردم در صورتی امکان‌پذیر است که هر روز قانون را عوض نکرده و زندگی مردم را تغییر ندهیم.‏

جهانگیری: پیروزی در انتخابات پایان کار نیست، بلکه اول کار است/ مشکل لاینحل نداریم

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در مقطع فعلی با رأی بالای مردم به دکتر روحانی فرصتی ملی و بزرگ برای عبور از تنگناهای کشور پیش‌روی ما قرار گرفته است، گفت: باید از اعتماد و امید مردم و از همبستگی ملی که بیش 40 میلیون نفر را به پای صندوق‌های رای کشاند استفاده کنیم و مطمئن هستم با اتکا به این فرصت هیچ مشکلی در کشور لاینحل نخواهد بود.

شکایت معاونت حقوقی رییس‌جمهور از "خبرگزاری فارس"

معاونت حقوقی رییس‌جمهور علیه خبرگزاری فارس اعلام شکایت کرد.

علی مطهری به رییس قوه قضاییه نامه نوشت + متن

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه، به اظهارات اخیر وی درباره موضوع حصر واکنش نشان داد و از وی خواست اقدام عاجلی برای رفع حصر انجام دهد.

سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی نهایی شد

"سیاست ها و اقدامات ساماندهی پیام رسان های اجتماعی" عصر شنبه در جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور، نهایی شد.

شورای نگهبان صحت انتخابات میاندوره‌ای مجلس را تایید کرد

سخنگوی وزارت کشور از وصول نامه شورای نگهبان به وزارت کشور در خصوص تایید صحت انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی در هر ٤ حوزه انتخابیه موضوع این انتخابات خبر داد.

متهم پرونده ستایش 16 خردادماه محاکمه می‌شود/ رضایت خانواده ستایش منتفی است

وکیل‌مدافع متهم پرونده «ستایش» از محاکمه موکلش در روز 16 خردادماه در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد.

دو متهم پرونده فساد نفتی تیرماه محاکمه می‌شوند

وکیل‌مدافع حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده موسوم به فساد نفتی از محاکمه موکلش و دیگر متهم این پرونده در تیرماه سال جاری در شعبه 28 دادگاه انقلاب خبر داد.

احضار برخی مدیران کانال‌های تلگرامی به دادسرا

رئیس کل دادگستری استان تهران از احضار برخی مدیران کانال‌های تلگرامی به دادسرا خبر داد.

بازداشتی صورت نگرفته است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران، مطالب مطرح شده در خصوص تشکیل پرونده قضایی، دستگیری و بازداشت جانباز مدافع حرم در دادگستری محمودآباد را خلاف واقع برشمرد و گفت: در حال حاضر تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

دومین گزارش سال 2017 مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اجرای برجام

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر روز جمعه(۱۲ خرداد) دومین گزارش خود در سال 2017 درباره اجرای برجام در ایران را در اختیار 35 عضو شورای حکام قرار داد.

نجفی: فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب برجام پیش می‌رود

نماینده دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: گزارش جدید آمانو بار دیگر تایید کرده که تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب برجام پیش می‌رود.

ترامپ خواستار ابقای فرمان منع مهاجرتی 6 کشور از جمله ایران شد

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که دولت دونالد ترامپ برای ابقای دستور منع مهاجرتی جنجال برانگیز خود به دیوانعالی فدرال مراجعه کرده است.

ادعای محافظه‌کاران آمریکا درباره حضور نماینده اوباما در ایران در سال ۲۰۰۸

برخی از سیاستمداران محافظه‌کار در آمریکا شایعاتی را مطرح کرده‌اند مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور پیشین این کشور قبل از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2008 برای برقراری با ایران تلاش کرده است.

واکنش ایران به خروج "غیرمسوولانه" آمریکا از توافقنامه پاریس

سخنگوی وزارت امور خارجه، تصریح کرد: خروج ایالات متحده آمریکا از توافقنامه پاریس نشانگر عدم مسئولیت پذیری دولت این کشور در قبال جامعه جهانی و سبب انزوای روزافزون آنها خواهد شد.

محکومیت تلاش تل‌آویو در یهودی‌سازی قدس قبله اول مسلمین

دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، نشست اخیر عوامل رژیم اشغالگر قدس در نزدیکی میدان البراق در قدس قدیمی را محکوم کرد.

FATF هیچ ارتباطی با استرداد اتباع بین کشورها ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: FATF یک سازوکار مالی بین‌المللی است که هیچ ارتباطی با استرداد اتباع بین کشورها ندارد و در گروه ویژه اقدام مالی در مورد نظام‌های مالی و بانکی صحبت می‌شود نه افراد!

توضیح اینستاگرامی عارف درباره یک عکس حاشیه‌ساز

رییس فراکسیون امید مجلس شورای در یادداشتی در مورد انتخابات هیات رییسه مجلس نوشت: نامزدی آقای یوسف نژاد یک تصمیم درست و در مقابله با بدعهدی فراکسیون رقیب صورت گرفت.

یک روایت دیگر از انتخابات هیات رییسه مجلس

یک نماینده اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت که تماسی از سوی مراجع برای رای نیاوردن وی در انتخابات هیات رییسه وجود نداشته است.

اظهارات مرعشی درباره لیست امید

یک عضو هیات رییسه شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: موضوع اعتراضی "شفافیت لیست" را از کسانی که هشتگ می‌زنند بپرسید.

فرامرزیان انحلال شورای عالی اصلاح طلبان را تکذیب کرد

دبیر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اخباری مبنی بر انحلال این شورا را تکذیب کرد.

قبول داریم که انتخابات را واگذار کردیم

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه نتیجه انتخابات برای جریان اصولگرا خوب و قابل قبول بود، گفت: قبول داریم انتخابات را واگذار کردیم.

حداد عادل: رئیسی به هیچ‌کس حکم اعدام نداده است

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، 16 میلیون رای متعلق به ابراهیم رئیسی را برای این جریان یک سرمایه دانست و تاکید کرد: آقای رئیسی به هیچ‌کس حکم اعدام نداده و اگر برای منافقین این حکم صادر شده، نباید آن را منفی قلمداد کرد.

روحانی انفجار تروریستی در کابل را محکوم کرد

رییس‌جمهور در پیامی به رییس‌جمهوری افغانستان، انفجار تروریستی در کابل و کشته و مجروح شدن مردم مظلوم و مسلمان افغانستان را محکوم و این فاجعه دلخراش را به دولت و ملت این کشور تسلیت گفت.

ابراز همدردی مردم مشهد با مردم افغانستان + تصاویر

شب گذشته، جمعی از مردم مشهد با روشن کردن شمع پشت دیوار سرکنسولگری افغانستان در این شهر ، با خانواده‌های قربانیان حادثه تروریستی اخیر در کابل ابراز همدردی کردند.