یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش مرور نیوز، اکبر رنجبرزاده مشروح تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی را به شرح زیر قرائت کرد:

*طباطبایی نژاد و ساداتی نژاد نمایندگان اردستان و کاشان به وزیر آموزش و پرورش: بی توجهی مدیرکل اصفهان به اعتراضات فرهنگیان منطقه اردستان و زواره

*نادری نماینده اورامانات به وزیر جهاد کشاورزی: خرید تضمینی گندم و پرداخت به موقع پول کشاورزان

*رستمیان نماینده سلسله به رئیس جمهور: شکار بی رویه وحوش در کوه های گرین دلفان سلسله

*قاضی پور و محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر ورزش و جوانان: تسریع در تکمیل ورزشگاه شهید باکری ارومیه

*بیگلری نماینده سقز به وزیر آموزش و پرورش: علت عدم توجه به مدرسه‌سازی در شهر و روستاهای سقز و بانه که اکثر مدارس فرسوده هستند، چیست؟ به وزیر ارتباطات: علت عدم توسعه پوشش آنتن‌دهی موبایل در کردستان به ویژه جاده‌ها و روستاهای سقز و بانه چیست؟

*لاشکی نماینده نوشهر به وزیر تعاون: تسریع در آغاز عملیات ساخت اداره بیمه سلامت نوشهر و اظهار گله‌مندی به خاطر کلنگ‌زنی مدیرعامل شرکت بیمه سلامت در شهریورماه که تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

*قاضی‌پور نماینده ارومیه به وزیر خارجه و رییس‌جمهور: هیات نظارت بر برجام به وظیفه انقلابی خود عمل کند و وظایف تعیین شده در موارد 9 گانه رهبری در مصوبه مجلس اجرا شود و در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا مماشات نکنید.

*ادیانی نماینده قائم‌شهر به وزیر تعاون: لزوم تدوین آیین‌نامه اجرایی تعیین شاخص‌های آموزشی و پرورشی و تدوین محتوا و نظارت بر مهدهای کودک برابر تبصره 2 بند پ قانون تاسیس و اداره مراکز آموزشی و پرورش غیردولتی. به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در تدوین اساسنامه صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی طبق ماده 13 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورش غیردولتی. به وزیر ورزش: لزوم تدوین اساسنامه کمیته پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران طبق ذیل ماده واحده قانون انتزاع کمیته پارالمپیک از کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

*کامران نماینده اصفهان به وزیر کشور: چرا وحدت رویه در کشور نسبت به قهوه‌خانه‌ها وجود ندارد؟

*سامری نماینده خرمشهر به رییس‌جمهور: علت عدم ابلاغ برنامه ششم توسعه به وزارت‌خانه‌ها چیست؟

*یوسف‌نژاد نماینده ساری به رییس‌جمهور: رسیدگی به وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی در دستگاه های اجرایی. به وزیر اقتصاد: رسیدگی به وضعیت شرکت‌های نکاء چوب و کاغذ مازندران و چوب فریمه در شهرستان‌های ساری و میان‌درود.

*رضیان نماینده سوادکوه به وزیر راه: تکمیل و پایان ساخت راه تهران - قائم شهر و رفع معضل گره ترافیکی قطعه پنج کیلومتر سرخ‌کلا به زیراب

*حاجی دلیگانی و رنجبرزاده نمایندگان شاهین‌شهر و اسدآباد به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت افزایش سهمیه گازوییل کامیون‌ها که به خاطر کم شدن سهمیه سوخت اخیرا فعالیت آنها بسیار کاهش یافته است.

*فرهنگی، رنجبرزاده، فولادگر و جلیلی نمایندگان تبریز، اسدآباد، اصفهان و مراغه به وزیر علوم: ضرورت اجتناب جدی از محدود کردن دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی.

*کامران نماینده اصفهان به وزیر کار: عدم اجرای بیمه کارفرمای کشاورزان و عدم پرداخت مستمری به زنان همسر متوفای بیمه شده تامین اجتماعی قبل از سال 1376. به وزیر نیرو: پیش‌بینی آب پاییزه حقابه داران اصفهان و جلوگیری از طرح‌های توسعه

*لاشکی نماینده نوشهر به وزیر جهادکشاورزی: گونه نادر و زیبای شمشاد در غرب مازندران با آفت شب‌پره‌ها در حال نابود شدن است. چرا اقدامی برای مبارزه با آن صورت نمی‌گیرد.

*یوسف‌نژاد نماینده ساری به وزیر علوم: تجدید نظر درباره حذف رشته‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آزاد مازندران

*مقدسی نماینده اراک به وزیر علوم: عدم تعجیل در بازنگری اساسنامه دانشگاه پیام نور و ضرورت انجام کار کارشناسی با نظارت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

*ساداتی نژاد نماینده کاشان به وزیر کشور: تذکر به فرماندار دلیجان جهت جلوگیری از رفتارهای تحریک‌آمیز و تنش‌آفرین در منطقه مشهد اردهال کاشان

*گودرزی نماینده بروجرد به وزیر راه: لزوم رسیدگی و توجه ویژه به ظلمی که به رانندگان حمل بار در شرکت خلیج فارس می‌شود که حدود دو سال است کرایه‌های آنان پرداخت نشده است.

*قاضی‌پور و محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر تعاون: تسریع در راه‌اندازی معدن یورت گلستان با رعایت کامل ایمنی

*پژمانفر نماینده مشهد به وزیر کشور: بی‌توجهی به حقوق مردم سرمایه‌گذار در پدیده بعد از گذشت سه سال چرا باید صورت گیرد؟ آیا جمع‌بندی مسئله این است که مردم مقصر عملی هستند و اینجور مجازات می‌شوند؟

*صادقی نماینده تهران به وزیر علوم: علت عزل و نصب‌های گسترده توسط سرپرست موقت دانشگاه آزاد با توجه به تردید در انتصاب اعضای هیات امنای دانشگاه چیست؟