عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه عملکرد ستاد مبارزه با مفاسد تاکنون بی ثمر دیده شده است، گفت: باید از تجربه کشورهای موفق در زمینه مقابله با مفاسد استفاده کنیم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خانه ملت، قاسم احمدی لاشکی در نشست علنی امروز چهارشنبه(21 تیرماه) در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، خطاب به رئیس جمهور، گفت: ابتدا انتخاب مجدد جنابعالی از سوی مردم فهیم و بزرگ ایران اسلامی را تبریک عرض کرده و امیدوارم تمام تلاش خود را برای آسایش و رفاه مردم و حفظ دستاوردهای بزرگ انقلاب در سایه سار ولایت انجام دهید.

نماینده مردم نوشهر و چالوس درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نقد متاخر بر فهم است، افزود: نقد باید گفتمانی باشد، از ابتدای انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی ایران همواره دو جریان مشخص در جامعه در حال فعالیت هستند که در طی 40 سال گذشته شاخص هایی برای خود تعیین کرده اند که یکی از این شاخص ها مبارزه با فساد فساد سیستمی، سیاسی و اقتصادی است.

ضرورت بهره گیری از ظرفیت کشورهای موفق در زمینه مبارزه با فساد

وی ادامه داد: درطی 40 سال گذشته ما ستادی به نام ستاد مبارزه با مفاسد که متشکل از روسای سه قوه هستند ایجاد کردیم؛ کارایی این ستاد را اگر نگویم صفر است حداقل تاکنون بی ثمر دیده شده است.

احمدی لاشکی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت کشورهای موفق در زمینه مبارزه با فساد، افزود: باید از تجربه کشورهایی که در مبارزه با فساد موفق بوده اند و شفافیت را اولویت خود قرار داده اند استفاده کنیم.

باید به رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم جامعه امتیاز دهیم

وی با بیان اینکه حکومت باید در ظرف شیشه حکمرانی کند،گفت: یکی از وسایلی که دنیای غرب در مبارزه با فساد سود جسته است، رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم جامعه هستند، ما نیز باید به رسانه‌ها امتیاز دهیم نه اینکه آنها را محدود کنیم.

احمدی لاشکی ادامه داد:در کشور آمریکا یا همان شیطان بزرگ، قانونی تحت عنوان قانون «سوت‌زن» وجود دارد،به این معنا که وقتی رسانه‌ای علیه مقامات فاسد افشاگری می‌کنند امتیازات اجتماعی برای‌شان در نظر گرفته می‌شود؛اما در جمهوری اسلامی پس از 40 سال مردم خود را معترض می‌کنیم و با جمهوریت و اسلامیت مخالفت می‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به رئیس‌کل بانک مرکزی، گفت:چه شد که رییس بانک مرکزی با موسسات اعتباری اینگونه برخورد می‌کنید؟ آیا راه دیگری وجود نداشت؟ چرا هر روز شاهد حضور میلیون ها نفر از سپرده‌گزاران موسسات مالی و اعتباری در خیابان‌ها هستیم؟

وی با بیان اینکه می‌دانیم مشکل موسسات مالی و اعتباری از ادوار گذشته به دولت روحانی به ارث رسیده است، تصریح کرد: آقای سیف، می‌خواستید مردم را به خیابان بکشانید که نشان دهید نظام دینی، نظام ناکارآمدی است؟ چرا چوب تاراج را بر سرمایه‌های انسانی این مملکت می‌زنید. آقای رییس‌جمهور شخصا برای ساماندهی این موسسات اقدام کنید که فردا دیر است.

آقای رئیس جمهور بخش اقتصادی دولت را یکدست و همدل کنید

احمدی لاشکی خطاب به رییس‌جمهور، گفت:در تشکیل دولت جدید،به گذشته توجه کنید و ضعف‌های دولت قبل را به قوت تبدیل کنید.دولت جدید را به دولت اتحاد و انسجام مبدل کنید؛ وزرای پیر را به وزرای جوان تبدیل کنید تا توانمندی جسمی و فکری کار کردن داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال، تورم، رکود و بیکاری با همه تلاش ها و دلسوزی های که انجام شده در شرایط فعلی قرار دارند، تصریح کرد: آقای رئیس جمهور لطفا بخش اقتصادی دولت را یکدست و همدل کنید تا شاهد چند صدایی نباشیم.

ادغام دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی کاربردی بدون بررسی باعث آسیب است

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت:هرگونه شکاف در قله کوه خود را در دامنه و در بین مردم نشان خواهد داد از این رو لازم است دولت الگو باشد تا مشکلات مردم کاهش یابد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر علوم گفت: از تلاش شما برای آمایش علمی کشور تشکر می کنم اما یادآور می شوم شیوه و راه رسیدن باید مطابق برنامه باشد؛از این رو حذف یک باره کدرشته محل های حدود 2 هزار 850 مورد دانشگاه آزاد، ادغام دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی کاربردی بدون بررسی آسیب است.