رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی ایران در مجلس از بررسی موضوعاتی مانند بحران موسسات پولی و مالی و سردرگمی سپرده گذاران و همچنین اعلام استقلال اقلیم کردستان عراق فراکسیون متبوعش خبرداد.

به گزارش مرور نیوز، جلسه فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی ایران در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه (12 مهرماه) برگزار و مهمترین موضوعات جاری کشور و منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مصطفی کواکبیان با اشاره به اینکه بحران موسسات پولی و مالی و سردرگمی سپرده گذاران و همچنین اعلام استقلال اقلیم کردستان در صدر موضوعات مورد توجه فراکسیون بود، گفت: فراکسیون با بررسی ابعاد مختلف موضوع موسسات پولی و بانکی و آثار مخرب آن بر اعتماد عمومی مردم و تاثیرات مخرب این بحران براقتصادکشور ،چگونگی ورود مجلس شورای اسلامی در موضوع را مورد ارزیابی و بررسی قرارداد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس مقرر شد تا ابعاد مختلف پرونده و راهکارهای اساسی حل این پرونده در نشست اعضای فراکسیون با وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی بررسی شود.

وی ادامه داد: همزمان با هماهنگی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طرح هایی که می تواند به شیوه ای اساسی این مشکلات را رفع کند نیز تدوین گردد.

 

به کارگیری همه ظرفیت های کشور درباره موضوع همه پرسی کردستان عراق

کواکبیان تصریح کرد: فراکسیون همچنین ابعاد مختلف موضوع همه پرسی استقلال کردستان عراق را به بحث گذاشت و از وزارت امورخارجه خواست تا با تبیین یک استراتژی مشخص و هدفمند و با بکارگیری همه ظرفیتهای بالقوه و بالفعل کشور نقش یک بازیگر فعال در این موضوع را ایفا کند.

رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی ایران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شورای مرکزی فراکسیون همچنین مقرر کرد تا نشستی ویژه بررسی اتفاقات منظقه با تمرکز بر موضوع کردستان عراق با حضور مسولان وزارتخانه های ذیربط تشکیل شود.