«اختلاس»، «تبانی برای بردن اموال دولتی در زمان تصدی بر سازمان میراث فرهنگی»، «نگهداری گاز اشک‌آور و شوکر» و «کشف یک دستگاه‌گیرنده ماهواره» عناوین اتهامی حمید بقایی است .

به گزارش مرور نیوز، «اختلاس»، «تبانی برای بردن اموال دولتی در زمان تصدی بر سازمان میراث فرهنگی»، «نگهداری گاز اشک‌آور و شوکر» و «کشف یک دستگاه‌گیرنده ماهواره» عناوین اتهامی حمید بقایی است که از سوی او اعلام می‌شود، آن هم در جلسه‌ای که از مدت‌ها پیش وعده برگزاری آن را داده بودند.

صبح پنجشنبه، راس ساعت ٩ و ٣٠ دقیقه، جلسه هم‌اندیشی‌ای جهت رسیدگی به کیفرخواست صادره برای معاون اجرایی رییس دولت دهم با حضور تعدادی از وکلای دادگستری برگزار شد و به مدت ٣ ساعت هم ادامه یافت. هرچند که پیش از این اعلام شده بود که محمود احمدی‌نژاد نیز برای دفاع از یار همیشگی خود در دفتر ولنجک حاضر خواهد شد اما به‌دلیل فوت برادرش حضور نیافت تا حمید بقایی تنها میدان‌دار این جلسه باشد؛ یک‌طرفه به قاضی برود، از عناوین اتهامی خود بگوید، یادی از اتهامات حسین فریدون کند و در پایان باز هم قوه‌قضاییه را متهم به سیاسی‌کاری کند.
در بخش نخست از نشستی که از هفته پیش برای تعدادی از وکلای دادگستری پیامک دعوت به حضور صادر شده بود تا حدود ٢٠ نفر از وکلای مرکز مشاوران حقوقی را گرد هم جمع کند، بحث‌هایی در مورد اتهامات حمید بقایی مطرح شد و عناوین اتهامی موجود در کیفرخواست معاون اجرایی رییس‌ دولت دهم، شامل دو مورد اختلاس، تبانی در زمان ریاست بر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای بردن اموال دولتی و همچنین نگهداری گاز اشک‌آور و شوکر و یک دستگاه‌گیرنده ماهواره اعلام شد که البته چند مورد اتهامی آخر در زمان بازداشت او کشف شده و به پرونده کیفری او افزوده می‌شود.

نامی که هیچگاه از سر زبان حمید بقایی نمی افتد 

اما در بخش بعدی از جلسه هم‌اندیشی حمید بقایی با برخی از وکلای دادگستری، پای حسین فریدون هم به میان می‌آید. نام برادر رییس‌جمهور که هیچ‌وقت از سر زبان حمید بقایی نمی‌افتد، این‌بار هم در محفلی دیگر مطرح می‌شود تا بقایی باز هم او را یکی از مسببین تخلفات بانک ملت معرفی کند. فریدون که چندی پیش بازداشت و با تبدیل قرار بازداشتش آزاد شده بود، این‌بار هم متهم به معرفی یکی از نزدیکان خود برای سمت مدیرعاملی بانک ملت می‌شود.
ادعایی که درست در روز آزادی حمید بقایی از سوی او مطرح شده بود، هرچند از سوی مسوولان عالی قضایی بارها تکذیب شده است نه تنها یک‌بار دیگر تکرار می‌شود بلکه این‌بار با دخالت در تصمیم قاضی دادگاه گفته می‌شود که چرا مبلغ کمی برای وثیقه او در نظر گرفته شده است. بخش دیگر این جلسه هم به اتهام‌زنی علیه دستگاه قضایی اختصاص یافت. حمید بقایی که ٢٥ مهرماه باید در شعبه ١٠٥٧ دادگاه ویژه کارکنان دولت برای دفاع در برابر اتهامات خود حاضر شود، باز هم تمامی این احضارها را ناشی از اغراض سیاسی دانسته و دوباره بر این موضوع تاکید می‌کند که رای این پرونده صادر شده است و جلسه ٢٥ مهرماه، تشریفاتی است.

اکنون این برای دومین بار طی هفته گذشته است که بقایی این تعریف را از عملکرد دستگاه قضایی دارد و باید منتظر ماند و دید که مسوولان عالی قوه قضاییه بالاخره در برابر اتهام‌زنی‌های این افراد چه واکنشی از خود نشان خواهند داد.