رئیس کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: قرار بر این شده که با هماهنگی قوه قضائیه و بانک‌های تجارت، آینده و ملل بقیه موسسات مالی و اعتباری ساماندهی شود.

 محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی درباره پیگیری مطالبات سپرده‌گذاران متضرر موسسات مالی و اعتباری گفت: هفته گذشته با حضور کرباسیان وزیر اقتصاد و امور دارایی و سیف رئیس بانک مرکزی درکمیسیون اقتصادی این مسئله مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه گزارشی ارائه شد مبنی بر اینکه با هماهنگی قوه قضائیه و بانک‌های تجارت و آینده و همچنین موسسه مالی و اعتباری ملل مابقی موسسات مالی و اعتباری ساماندهی شود.

وی با تاکید بر اینکه ما منتظر اقدامات عملی واقعی از سوی نهادهای ذیربط برای حل این مشکل هستیم تصریح کرد: از نظر ما اقدامات بانک مرکزی به مفهوم ساماندهی کامل و حل مشکل سپرده‌گذاران نیست بلکه بخشی از این اقدامات صرفا برای پاک کردن صورت مسئله است.

رئیس کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: مشکلات سپرده‌گذاران مالی و اعتباری هنوز حل نشده که بخشی از این مسئله مربوط به قوه قضائیه و بخش دیگر هم مربوط به بانک مرکزی است.

پورابراهیمی با بیان اینکه بانک مرکزی ادعا می‌کند که برای حل مشکل سپرده‌گذاران قوه قضائیه باید حساب‌های مسدودی را باز کند گفت: بانک مرکزی می‌گوید ما طبق توافقی که با قوه قضائیه کرده‌ایم باید حساب‌های مسدودی باز شود تا بدهی سپرده‌گذاران تا سقف ٢٠٠ میلیون را تسویه کنیم اما بخش عمده‌ای از حساب‌ها هنوز باز نشده و اینکه این ادعا درست است یا خیر باید دستگاه قضا اظهار نظر کند.

نماینده مردم کرمان خاطر نشان کرد: در هر صورت قوه قضائیه و بانک مرکزی باید در این زمینه تصمیم‌گیری کنند تا هر چه سریع‌تر به روش مذکور بدهی سپرده‌گذاران داده شود و بقیه دارایی‌ها هم بر اساس خط اعتباری بانک مرکزی به سرانجام برسد.