رئیس‌جمهور در فرودگاه گفت: آینده سوریه نه در دست قدرت های خارجی بلکه در اختیار مردم سوریه است.

به گزارش مرور نیوز، حجت السلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان پیش از عزیمت به روسیه در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 6 سال است که منطقه ما دچار ناامنی و فعالیت های مخرب ترورسیت ها قرار گرفته است، ایران از ابتدا احساس مسئولیت می‌کرد چرا که میدانست این روند که از طرف کشورهای غربی انجام شده است.

وی افزود: سالهای اولیه سالهای مظلومیت عراق و سوریه بود و حامی جز ارتش این کشور و حزب الله لبنان و ایران نبود.

رئیس جمهور تاکید کرد: اجلاس های آستانه در طول 11 ماه گذشته به دنبال این تصمیم بود که توسط ایران، روسیه و ترکیه انجام گرفت، امروز در سوچی روسیه اجلاس مهمی در سطح سران سه کشور تشکیل می‌شود.

روحانی تصریح کرد: با تصرف بوکمال سوریه به موفقیتی در برابر تروریسم رسیده است البته به این معنا نیست که تروریسم از بین رفته بلکه به این معناست که حکومت آنها فروپاشیده است،  آنها دیگر سرزمینی ندارند که بخواهند مدعی تشکیل حکومت شوند.

رئیس قوه مجریه اظهار کرد: دنیا درباره سوریه زمانی بیدار شد که تروریست‌ها به جنایات بی سابقه را آغاز کردند و مردم را زنده زنده سوزاندند، سربریدند و سیل آوارگان سوری هم موضوعی بود که دنیا را تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: تمامیت ارضی، حاکمیت، استقلال سوریه برای ما بسیار مهم بوده البته بازسازی و بازگشت آوارگان نیز به کشورشان از مسائل بسیار مهم است، تروریسم ، تغییر مرزهای جغرافیایی و دخالت کشورهای خارجی به عنوان ابزار در منطقه ناموفق خواهد بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما به دنبال تشنج در منطقه نیستیم، آمریکا، صهیونیست و حاکمان تازه به دوران رسیده منطقه به دنبال ایجاد تشنج در منطقه هستند.

روحانی خاطر نشان کرد: ملت، دولت و حکومت ایران خیر و ثبات منطقه را خواستار و به دنبال تعامل با کشورهای منطقه است.

رئیس جمهور گفت: پایه‌های داعش فرو ریخته و پیروزی‌های مقاومت در منطقه نشان داد صحنه آینده این منطقه صحنه پیروزی تروریست‌ها نخواهد بود.