وزیر کاراظهار کرد: باید زبان گفت‌وگو با مردم را از نیاز محوری به حق‌ محوری تغییر دهیم و هر شهروند بتواند حق خود را کسب کند.

به گزارش مرور نیوز، علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی در در اولین اجلاس ملی گزارش حقوق شهروندی که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: باید زبان گفت‌وگو با مردم را از نیاز محوری به حق‌ محوری تغییر دهیم و هر شهروند بتواند حق خود را کسب کند.

وی با بیان اینکه  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جنبه‌های مختلفی با منشور حقوق شهروندی در ارتباط است، گفت: این وزارتخانه از آسیب‌دیدگان اجتماعی تا ثروت‌آفرینان دیروز، امروز و سالمندان را در بر می‌گیرد.

ربیعی با اشاره به تلاش‌های وزارتخانه متبوعش برای  تبعیض قائل نشدن در میان مردم، افزود: در مناصب مختلف این وزارتخانه از سطوح معاونان تا مدیران کل سعی کردیم از اقوام و مذاهب گوناگون بهره ببریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمرکز این وزارتخانه را بر ایجاد فرصت برابر بیان کرد و اضافه کرد: برنامه‌های اشتغال روستایی و عشایر را در دستور کار قرار دادیم. توانمند شدن برای کاریابی، سر زدن به زندان‌ها و پادگان‌ها و روستاها، همچنین ساماندهی کارهایی همچون کوله‌بری را دنبال کردیم.